На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
Пловдивският Окръжен съд за пореден път отхвърли пускането под гаранция на подсъдимия по делото „Дебора” Георги Георгиев. Така той отново остава в ареста, след като съдът прецени, че освобождаването му под всяка по-лека мярка от „задържане под стража“ запазва опасността Георги да извърши друго престъпление, гласи основния мотив за съдебното..
ОП „Чистота“ изми подлеза на баня „Старинна“. Екипите на общинското предприятие почистиха щателно общественото пространство с водоструйки, четки и препарати. Утре стените на съоръжението, покрити с графити, ще бъдат боядисани. Инспектори на ОП „Чистота“ ще следят да не се допусне замърсяване на подлеза...
По проект за енергийна ефективност в град Сопот и село Анево са подменени всички стари лампи на уличното осветление с 1165 бр. високоефективни LED осветителни тела. Така е намалено потреблението на енергия с над 88 %, съобщиха от общината. Общият размер на проекта е 590 360.04 лв., от които 98 393.34 лв. е национално съфинансиране, стана ясно..
В деловодството на Общинския съвет в Пазарджик е внесено искане за намаляване на месечните възнаграждения на общинските съветници от 2000 лева на 220 лева. Предложението е на общинския съветник Румен Димитров от коалиция „Новото време“. Според него, в момента възнагражденията на колегите му са нереално високи на база почасово заплащане. В..
Бизнес дискусия за имотния пазар и опазването на архитектурното наследство се провежда днес в Пловдив. Темата е "Трансформации", а ф орумът е част национална обиколка на платформа за недвижими имоти. Дискутират се предизвикателствата при съхранение и реновиране на сградите, които са част от архитектурното – културно наследство, както и..