На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.

Заради завишени нива на манган във водата на село Хаджиево здравната инспекция в Пазарджик разпореди тя да не се ползва за пиене и готвене . Разрешено остава ползването само за битови цели. За питейни нужди община Пазарджик ще достави водоноска, която днес ще бъде разположена в центъра на селото. Проведена е работна среща между общината,..
Бившият кмет на пловдивския район „Северен“ Ральо Ралев застана днес пред Апелативния съд в Пловдив. Магистратите разгледаха жалбата му срещу постановената спрямо него от Окръжния съд двегодишна условна присъда за поискан и получен подкуп от строителния предприемач Здравко Ангелов в размер на 60 000 лева. Заедно с Ралев условните си присъди..
Протестиращите медици от УМБАЛ "Пловдив" отново блокираха по обяд кръстовището на бул. "България" в близост до болницата. Със сирени и викове „Ние сме с вас д-р Генев“ те отново настояха досегашният директор на лечебното заведение д-р Динчо Генев да остане на поста си. И днес блокадата беше за 5 минути, а протестът на служителите от болницата на..
Инициативен комитет на арменската общност поиска да постави Монументален - декоративен елемент „Хачкар" в Пловдив, посветен на 1160-та годишнина от приемането на Християнствтото в България. Той ще бъде изграден по каноните на хилядолетната арменска традиция върху монолитен блок, в знак на огромната благодарност за съвместния живот между арменския..
Община Пловдив стартира процедури за продажба на акциите си в „Общинска Банка“ АД, УМБАЛ „Пловдив“, „Свободна зона – Пловдив“ и „Обелос Пловдив“. Предложението на кмета Костадин Димитров ще се гледа на комисии преди сесията на Общинския съвет през следващата седмица. В мотивите на градоначалника за три от дружествата е записано, че участието..