Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Железничарите дават 100 дни на министър Росен Желязков

Ние сме работили с много министри, министрите са важни за транспорта, естествено.

Нямаме лични впечатления от г-н Желязков, но той е бил на доста места, което ще му помогне да бъде полезен в Министерството на транспорта. Нямаме някакви резерви към него. 100-те дни толеранс не са проблем на този етап. Ние като синдикат ще му ги дадем. Проблемът е, че оперативната дейност трудно би му дала толеранс и той ще трябва да се заеме още от самото начало с нея. За радост - нямаме предишните проблеми със запор на сметки от кредитори, с разпродажба на имущество. От тази гледна точка на г-н Желязков ще му бъде много по-лесно. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Петър Бунев, председател на Железничарския синдикат към КНСБ.

Модернизацията на БДЖ е без алтернатива

Модернизацията на железницата е без алтернатива. Но модернизацията не може да стане за два месеца, дори и за два години. И тук вече идва големият проблем, който много трудно ще бъде решен – какво ще се направи в следващите две години, тъй като много се забавиха търговете. В същото време - вагоните и локомотивите са с изчерпан ресурс. А ние по някакъв начин ще трябва да извозваме пътниците. Те няма да бъдат доволни, тъй като знам какво е състоянието на подвижния състав, коментира Петър Бунев.

Той припомни, че се бавят договорите за ремонт на най-новите влакове, които бяха доставени през 2005 година.

Трябваше вече да имаме ремонтирани влакове, а ние още нямаме договор. Това ще е един от големите проблеми, обясни Бунев. 

Цялото интервю с Петър Бунев можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03

Протестът за бюджета е сериозен стрес тест за управлението

Хиляди протестираха срещу бюджетът за 2026 г., което говори , че се е повишило общественото напрежение и то не само от гледна точка на бюджет, а очевидно от гледна точка на управление като цяло, коментира Евелина Славкова от Изследователски център "Тренд" . "Бюджетът беше фокус, но със сигурност имаше и нещо повече, това не изглеждаше като..

публикувано на 27.11.25 в 10:55

Разширението на Околовръстното шосе трябва да се ускори

Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио..

публикувано на 26.11.25 в 16:49