На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.

Започва енергийното обновяване на многофамилна жилищна сграда на бул. „Шести Септември” № 203-205 по етап 1 на Програмата за устойчиво енергийно обновяване на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Сградата с 48 домакинства. Следващите 5 месеца фирмата изпълнител ще изолира външните ограждащи конструкции, подовете..
Пробивът под Централна железопътна гара в Пловдив е готов на 85%. Това обяви след инспекция на проекта за железопътен възел Пловдив транспортният министър Гроздан Караджов. Очаква се той да бъде финализиран до края на месец юни следващата година. Проектът предвижда цялостен ремонт на коловозите и контактната мрежа, обновяване на системите за..
От следващата седмица започва обследването и изготвянето на техническото задание на Бетонния мост в Пловдив в частта му, която трябва да бъде реализирана от Община Пловдив. За изпълнител на обществената поръчка е избрана фирмата "Ей Джей Консулт" ЕООД, която е дала оферта от 146 хиляди лева без ДДС. В тази сума е включен авторският надзор, а..
Изграждането на скоростен път от Асеновград до Смолян и подобряването на транспортната достъпност на населените места в района на Родопите беше обсъдено на работното съвещание при министър-председателя Росен Желязков с министри, ръководството на АПИ, депутати и представители на областната управа в Смолян и кметове на общини. Към..
Варненската фирма „Инжконсултпроект“ е избрана за изпълнител на обществената поръчка за изработване на Генерален план за движението в Пловдив. При прогнозна стойност от 300 000 лева тя е предложила цена от 236 400 лева и е получира пълните 100 точки в оценката на комисията. Офертата на другия кандидат “Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс”..