На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.
Вече е разчистено свлачището на пътя Пловдив-Смолян, съобщиха от полицията. Около 18 часа бе съобщено за свлечена земна маса на платното, на няколко километра след Бачково, в посока Смолян. До разчистването на пътя автомобилите се пропускаха само в едната пътна лента.
Община Пловдив не е издала разрешение за разполагане на нови електрически скутери на територията на града, заяви заместник-кметът по транспорт Ерол Садъков. Изявлението му е по повод съобщение до медиите от фирмата - собственик на тротинетките "Bolt" , че от днес в Пловдив ще се движат 300 нови електрически превозни средства. На фирмата е дадена..
Около 120 хиляди лева от общата сума, с която петимата лекари са ощетили Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), са били възстановени. Това съобщи пред журналисти Димитър Костов, наблюдаващ прокурор по делото на медицинските лица, обвинени в извършване на документна измама за получаване на парични средства от бюджета на касата. “Делото е на..
Цяла седмица състоянието на въздуха в Пловдив е квалифицирано като „лошо“. Това е четвъртата, предпоследна степен за опасно време. На 22 януари на станция “Тракия“ показанията са и в последната тъмночервена зона, като там средната стойност на замърсяването с фини прахови частици за 24 часа достигна 110 микрограма. Цяла седмица в червена зона,..
Кметът на община „Родопи“ Павел Михайлов обявява 27 и 28 януари за неучебни за училищата в общината. Причината за грипната ваканция е рязкото повишение на болните от грип и остри респираторни заболявания сред учениците в община "Родопи", които са над 1000. Заради грипа от 29.01 учениците от Пловдивска област ще учат онлайн Към момента..