Предложението на Община Пловдив е да се запази размерът на данъка, определен досега за отделните групи коли, в зависимост от мощността им. Т.е. ние не предлагаме увеличение на данъка, а коефициентът за годината на производство е изменен със Закона за местни данъци и такси, като категорията от 3 става вече на 5 години, като отново коефициентът, който е предложен, е задължителен за прилагане в Община Пловдив. Тук правомощия на Общинските съвети не се дават., подчерта Цвета Попова - директор на Дирекция "Местни данъци и такси" в Община Пловдив.
Това, което предстои да се гласува като нов коефициент при определяне размера на данъка, е точно този коефициент за екологична категория, който Законодателят е разпределил в 5 категории с долна и горна граница.
Автомобилите без екологична категория и тези – с екологична категория 1 и 2, са с предложен от Законодателя коефициент от 1.10 до 1,4. Предложението на община Пловдив е този коефициент да бъде в размер на 1,10 с минимално увеличение.
За екологична категория, отговаряща на евро 3 определеният по закон коефициент е от 1 до 1,10. Нашето предложение е да бъде 1, т.е. да няма увеличение на данъка за превозни средства с екологична категория евро 3.
За евро 4 законодателят е предвидил коефициент от 0,8 до 1, предложението на община Пловдив е той да бъде 0,9. Така колите с евро стандарт 4 ще имат намаление на данъка с 10%.
За евро 5 предложението е да бъде 0,8, което означава 20% намаление от размера на данъка. И най-екологичните коли, които са с евро стандарт 6 и нагоре, предложението на община Пловдив е данъкът да бъде намален с 40%, като стане 0,6.
Всички автомобили, без значение на тяхната мощност, сега могат да се възползват от това намаление за екологичната категория, заяви Попова.
Увеличението от 10% се отнася за колите с дата на производство над 15 години и с ниската категория евро 1 и евро 2. Изчисленията за всяка кола зависят от строго индивидуалните й данни. Нашето предложение се приближава до социалния праг и това, което хората могат да поемат.
Колкото една кола е по-нова и по-екологична, размерът на данъка ще има възможност за по-голямо намаление. Всички коли с екологична категория над евро 4 ще отчетат намаление. Увеличението на данъка в различен размер ще засегне старите автомобили и тези без екологични категории, според евростандартите.
Надяваме се нашето предложение за новия размер на данъка за автомобилите е да е аналитично и справедливо. Целта ни е българинът, когато купува кола, да се съобразява и от финансовия аспект за стойността на превозното средство, но и за това, колко то замърсява въздуха, който всички ние дишаме.
Утвърждаването на новия размер на данъка на автомобилите от Пловдивския ОбС предстои днес.
Чуйте цялото интервю от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..