Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Получаването на шофьорска книжка ще е вход за корупцията

| обновено на 28.01.19 в 16:18

Новите шофьори да карат  с придружител 6 месеца, ако седнат зад волана на мощна кола. Това предвижда изцяло новият Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане.

Сами младите шофоьри ще могат да карат само коли до 67 конски сили. В противен случай глобата е 500 лева. Забранява им се също през нощта да возят пътници. Между 22 и 6 часа сутринта с тях ще може да пътува само придружител.

Правителството предлага и нов Закон за водачите на моторни превозни средства, който урежда правилата за придобиване на книжка за различните категории превозни средства. Предвижда се кандидат-шофьорите отново да минават обучение на полигон, а школите трябва да имат "учебна площадка", за да получат регистрация от властите.

В тези два нови проекта не виждаме нищо ново. Механично са прехвърлени старите закони с допълване на многобройни подзаконови актове и наредби, за да се покаже на обществото, че нещо е направено, коментира пред Радио Пловдив Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по Авто-мото подготовка.

Според него Законът за водачите отваря огромна вратата за корупция в т.нар. Раздел за психологически изследвания. Цяла глава е отделена как ще се правят психологически изследвания и възможността на всяко едно кьоше всеки психолог да отваря кабинет, а това означава корупция. Това е закон направен от неуки хора. Този закон е пълен с обяснителни бележки, които нямат място в него. 

Иванов оспори и новите правила, по които кандидатите ще бъдат оценявани на изпита, както и вероятността новите изпитни тестове да бъдат съгласувани с МВР. По думите му, една осма от полицаите няма да издържат изпита, но въпросите ще се съгласуват с тях. Предлаганите промени той обобщи с думите: щеше да е смешно, ако не беше жалко

Преподавателите по авто-мото подготовка твърдят, че и в момента кандидат - шофьорите се обучават на учебна площадка като всички елементи от нея се прилагат при изпита.  На всички казахме, че няма полигон в нито една европейска държава. Никъде няма полигон и у нас, но са го записали ... .

Според Иванов грешка в проекта и изискването за придружител и мощност на колата при младите шофьори. Ами ако кандидатите нямат малка кола, но са обучавани на мощна. Ще чакат 6 месеца да мине срокът и да се качат на голямата кола ли?! Или ще вземат баба си, която не е карала, но има книжка и става за придружител?!

От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка смятат, че авторите на проекта са некомуникативни и не приемат предложенията на експертите. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Добро утро, ден!" с журналиста от БНТ Димитър Димитров

Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..

обновено на 08.02.25 в 07:15

В Гърция цените на основните храни са с поне 30% по-ниски

Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..

публикувано на 07.02.25 в 16:06

В дърводобива ножът е опрял да кокала, нужни са спешни мерки

Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас?  Според проф. Васил Живков, председател на УС на..

публикувано на 07.02.25 в 15:12

Държавата може са спре грабежа на големите вериги, стига да иска

Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че  "цените в големите търговски вериги у нас са..

публикувано на 07.02.25 в 15:04

Пловдивчани и "за", и "против" бойкота на 13 февруари

Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..

публикувано на 07.02.25 в 12:28