Новите шофьори да карат с придружител 6 месеца, ако седнат зад волана на мощна кола. Това предвижда изцяло новият Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане.
Правителството предлага и нов Закон за водачите на моторни превозни средства, който урежда правилата за придобиване на книжка за различните категории превозни средства. Предвижда се кандидат-шофьорите отново да минават обучение на полигон, а школите трябва да имат "учебна площадка", за да получат регистрация от властите.
В тези два нови проекта не виждаме нищо ново. Механично са прехвърлени старите закони с допълване на многобройни подзаконови актове и наредби, за да се покаже на обществото, че нещо е направено, коментира пред Радио Пловдив Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по Авто-мото подготовка.
Според него Законът за водачите отваря огромна вратата за корупция в т.нар. Раздел за психологически изследвания. Цяла глава е отделена как ще се правят психологически изследвания и възможността на всяко едно кьоше всеки психолог да отваря кабинет, а това означава корупция. Това е закон направен от неуки хора. Този закон е пълен с обяснителни бележки, които нямат място в него.
Иванов оспори и новите правила, по които кандидатите ще бъдат оценявани на изпита, както и вероятността новите изпитни тестове да бъдат съгласувани с МВР. По думите му, една осма от полицаите няма да издържат изпита, но въпросите ще се съгласуват с тях. Предлаганите промени той обобщи с думите: щеше да е смешно, ако не беше жалко.
Преподавателите по авто-мото подготовка твърдят, че и в момента кандидат - шофьорите се обучават на учебна площадка като всички елементи от нея се прилагат при изпита. На всички казахме, че няма полигон в нито една европейска държава. Никъде няма полигон и у нас, но са го записали ... .
Според Иванов грешка в проекта и изискването за придружител и мощност на колата при младите шофьори. Ами ако кандидатите нямат малка кола, но са обучавани на мощна. Ще чакат 6 месеца да мине срокът и да се качат на голямата кола ли?! Или ще вземат баба си, която не е карала, но има книжка и става за придружител?!
От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка смятат, че авторите на проекта са некомуникативни и не приемат предложенията на експертите.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..