„Пловдив – Европейска столица на културата“ – между стойностните културни изяви и кича. Въпрос, който отново излиза на преден план, а повод затова става проект за новите сувенири на града. Сред тях са и захарни близалки с паметника Альоша.
Проект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“ е на кураторско дуо Студио Комплект и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата. Сред сувенирите, които ще излязат на пазара в началото на април, са магнити с тепетата на Пловдив, платнена чанта с паветата от Капана, сувенирна чаша с мотиви от града и други. Най-дискутирани се оказаха захарните близалки на творческия тандем Мисирков/Богданов. Допустими ли са те за Европейската столица на културата?
С Георги Богданов се занимаваме много със социалистическото ни минало. Дори на София филм фест представяме филм за дворците на социализма, който сме го работили 5-6 години. И ни занимава с това – как живеем с това минало, как го преработваме, как можем да го рециклираме, да се помирим с него или да го трансформираме за да живеем с него. Тези близаклки са една опция – всеки да си избере сам какво да направи с този паметник. Дали да си го сложи във витрината и да си го гледа, или просто да си го изяде. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Борис Мисирков, един от авторите на близалките с формата на паметника на Альоша.
Той разкри, че заданието е било да се измисли нещо малко, просто и лесно възприемащо се директно, да не струва много пари и да е истински сувенир.
Тогава с Богданов започнахме да се ровим в детските ни спомени от града, разказа Мисирков, който е от София.
Близалките не са лично отношение към Пловдив
Това по никакъв начин не е наше лично отношение към Пловдив и към Еврпоейската столица на културата. Альоша е част от този град. И е доста запомнящ се паметник. За града е хубаво да предлага нови начини за боравене със собственото си минало. Не мисля, че чужденците ще запомнят града само с Альоша, ако си отнесат тази близалка в домовете си, подчерта още Мисирков.
Ние обичаме да работим с кича
Причината е, че кича е много хубав метод за въздействие, обясни още Мисирков.
Цялото интервю с Борис Мисирков можете да чуете в звуковия файл.
Новите сувенири на Пловдив не са кризисен пиар

Този проект се занимава с измислянето, създаването, генерирането на нова концепция за сувенирите. Защото ние не можем да се представяме безкрайно с мускалчета с розово масло. Това е осъвременяване на концепцията за сувенир. И е нормално да се сложи и темата за кича в тази коцепция, заяви в интервю за Радио Пловдив Светлана Куюмджиева, артистичен директор на фондация „Пловдив 2019“ по повод проект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“, който е част от програмата на града за Европейска столица на културата.
Сред новите сувенири е и близалка с паметника Альоша. Куюмджиева смята, че темата за кича е нормално да съществува в новата концепция за осъвременяване на сувенирите. Тя е категорична, че близалките не могат да рефлектират върху имижда на Пловдив – Европейска столица на културата.
Как една близалка може да повлияе на имиджа на Пловдив? Как може една близалка да бъде заплаха за имиджа на Пловдив? Глупости, няма такава заплаха. Това е преекспониране, обясни Светлана Куюмджиева.
Артистична провокация, не кризисен пиар
По никакъв начин този проект не е свързан с никакъв кризисен пиар за проблеми, които не са реални и са политически изфабрикувани, обясни Куюмджиева.
Цялото интервю със Светлана Куюмджиева можете да чуете в звуковия файл.
“Науката е много повече начин на мислене отколкото натрупано знание.” — Карл Сейгън. Този цитат ще видите началото на един архив , който събира 14 седмици от моята работа по темата за еврото. Започнах тази кампания не за да давам готови отговори, а за да споделям начина на мислене на един икономист, когато обществото е на ръба между..
Няколко ключови приоритета обединиха участниците по време на VII-ия Национален конгрес на Българския лекарски съюз ( БЛС) с международно участие „Политики в здравеопазването“. Според з ам.-председателя на БЛС д-р Иван Маджаров з адачата на Съсловната организация е да отстоява професионални и устойчиви решения, дори когато те не срещат автоматична..
Каталог на социалните предприятия в Южен централен район – издание издаде Регионалнният център „Развитие на социалната икономика“ – Пловдив. Изданието е насочено както към бизнеса, който търси партньори с кауза, така и към всеки човек, който вярва, че чрез своя избор може да подкрепи положителната промяна. Вече 34 са предприятията в..
Това, което се случи на 1 ноември по време на пловдивското дерби, е меко казано проява на лош вкус. Строим стадиони за хората, които искат да се радват на майсторството на своите любимци, а не да предизвикват недоволство. Това коментира в предаването "Точно днес" кметът на Пловдив Костадин Димитров . Дербито прекратено! Удариха с бутилка..
Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..