Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

България вече е на картата на автоиндустрията в Европа

Важно е пренасочване от нискотехнологичния сектор към високите технологии и автомобилопроизводството

Отброяваме десетилетните усилия на държавата да привлече стратегически инвеститор като VW  и те вече са пред финал. 

За очакванията в София или в Пловдив, или в Турция да започнат да се сглобяват автомобили говорим с Георги Стоев от Тракия Тех - Пловдив.

Българската индустрия претърпя бум в производството на части за автомобилния сектор, каза Георги Сотев. Той открои липсата на сглобяване на цял автомобил у нас като един от проблемите. 

България като индустриална дестинация се утвърди, смята иконимистът. Според него има пренасочване на вълната на производството към тази част на Европа, каквато е Балканите. 

Силен е ръстът например на производство на автомобилни производства при Румъния, каза Стоев. Той уточни, че политическия климат в Турция в момента не е благоприятен за привличане на инвеститори. 

България спечели от това, че в Турция климатът не е добър за инвестиции, но занапред тази страна ще продължи да бъде силен икономически фактор, смята икономистът. Според него много е важно да се преносочи развитието към машиностроене, оптика, автомобили и т.н., но това е задача на работодателя. 

Парите обичат тишината и по този повод разговорите, които се водят с немската фирма, то може да се каже, че ние постигнахме вече обединена визия за развитие на България, посочи Стоев. На въпроса, къде ще предпочете да инвестира немската компания, то Стоев обобщи, че на този етап всичко като инвестиции у нас е с център в София. 

Пловдив изглежда с много по-лек пазар на труда от гледна точка на работодателя, заключи Георги Стоев.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Изборът на главен прокурор ще отпуши политическия процес

"Изборът на председател на НС е реализуема задача, но не скоро, защото не предполага връзка между усилието на БСП за обединение на гласовете около Наталия Киселова и избора на председател. Според мен вече е очевидно, а аз твърдя още от 49-то НС, че ще има турболенция около избора на главен прокурор. И в момента, когато го изберем на 16 януари догодина,..

публикувано на 03.12.24 в 10:59

Съпричастност към инвалидите няма, шампиони сме на думи

„Тревожи ме това, че няма съпричастност към болката на другия и че неговите проблеми не ни засягат. Неговото нещастие не ни засяга, ако то не е преживяно от нашите близки. Хората явно  не си дават сметка, че бидейки здрави, може и те да изпаднат в затруднено положение и човекът, който е подценявал такава ситуация и тя не е била част от живота му,..

публикувано на 03.12.24 в 08:05

Ключ в либерализацията на жп транспорта са субсидиите

Министър Красимира Стоянова предлага разделяна на жп мрежата у нас на 3 лота – 1.   София-Пловдив-Бургас 2.   София-Горна Оряховица-Варна 3.   Всички останали линии Разделението се прави с цел предстояща либерализация на жп транспорта у нас. „ Тези 3 лота не са най-ефективният начин за разделението на..

публикувано на 02.12.24 в 16:57

Институциите като мутри влизат да избиват животните

Какво се случва във Велинград, след направената втора проба на чума по овцете? Все още няма доказателства за чума, само се предполага нещо такова, БАБХ продължава да не дава никакви документи на хората!   Това заяви по Радио Пловдив Йордан Мицикулев – активист на партия „Величие“ в Пазарджик.   Той е сред организаторите на..

публикувано на 02.12.24 в 16:08

Чумата по овцете във Велинград е пример за немощ на БАБХ

В програма "Ден след ден разговор" с професор Дойчо Димов – дългогодишен преподавател по овцевъдство и козевъдство в Аграрния университет за установеното огнище на чума във Велинградско.  Проф. Димов каза, че гледа с тревога и внимание на събитие във Велинград, защото това е извънредно събитие. "Опасността там е да се ликвидират 1700 овце и това..

публикувано на 02.12.24 в 15:38