Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Случаят "Своге" разтърси цялата ни транспортна система


Богдан Милчев от  Института за пътна безопасност коментира, че  повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт.  За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност,  да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.

Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на  застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условияИ ако  има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.

Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.

Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже  институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо  близките на загиналите да получат пари.  Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото  има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.

Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност.  Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.

Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев

Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.

Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени. 

След случая Своге се разтърси цялата ни транспортна система.

Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29