Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт. За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност, да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.
Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условия. И ако има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.
Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.
Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо близките на загиналите да получат пари. Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.
Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност. Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.
Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев
Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.
Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Владимир Иванов - председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища, коментира в програма "Точно днес" бойкота срещу високите цени на хранителните стоки и доколко подобен ход може да повлияе на пазара както и предложените от правителството мерки за решаване на проблемите. Според него во момента се наблюдава устойчиво равновесие на цените..
Европа е в повратна точка, защото за пръви път от Втората световна война Европа и САЩ не са "непоклатими съюзници, неразривни и с една и съща позиция, за първи път Европа е предизвикана да търси решение не само за собствената си сигурност", коментира деректорът на Портал Европа Юлияна Николова. След срещата в Мюнхен и тази, организирана от Макрон в..
Бойкотът на цените на хранителните продукти в големите търговски вериги е крачка в посока уравновесяване на монопола, но това е закъснял процес. Това коментира производителят на зеленчуци Иван Кабуров от пазарджишкото село Мало Конаре, който зарежда и голяма хранителна верига с продукцията си. Добави, че понякога продукцията на родните..
Седемнадесетото издание на най-големия форум за земеделска техника у нас БАТА АГРО , който се организира от Българската асоциация на търговците на агротехника, ще се проведе от 12 до 16 май 2025 година на Летище Стара Загора. Това издание е юбилейно, тъй като отбелязва 15 години от първото изложение БАТА АГРО. Регистрацията за участници..
Амбициозна и стратегическа, а не тактическа е задачата, която новият лидер на БСП Атанас Зафиров постави пред партията - да си върне статута на първа политическа сила, което към момента е неизпълнимо, коментира политологът Татяна Буруджиева пред Радио Пловдив. Според нея конгресът не излезе с ясна програма как ще се възстановява партията. В БСП..