Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Държавата и "Бизнесът за Пловдив" синхронизират пътните и жп проекти


Областният управител на Пловдив Здравко Димитров бе домакин на среща между АПИ, НКЖИ, Сдружение „Бизнесът за Пловдив“ и експерти, на която бяха обсъдени проектите „Развитие на железопътен възел Пловдив" и Западен обходен път на Пловдив

Проектът „Развитие на железопътен възел Пловдив" е на обща стойност 103 477 234 евро, от тях 87 955 649 евро са по линия на Механизма на свързване на Европа (МСЕ) и 15 521 585 евро национално съфинансиране. По искане на представителите на сдружение „Бизнесът за Пловдив" и експертите, които участваха в срещата, бяха обсъдени възможностите за запазване на пътната връзка на район Южен чрез Бетонния мост, както и осъществяване на пътната връзка Модър-Царевец. 

Всички се обединиха около идеята, че съществуващият Бетонен мост е съоръжение, което е от изключителна важност за транспортния трафик в града, защото квартал Южен се разраства с голяма скорост и е най-гъсто населения район в момента. Експертите бяха категорични, че и двете съоръжения са от изключително важно значение, защото обслужват различни транспортни посоки и имат различни характеристики. Архитектите подчертаха, че има възможност за различни технически решения за повдигането на Бетонния мост до необходимото ниво и дори би могло да се изгради още една транспортна рампа.

Генералният директор на НКЖИ – инж. Красимир Папукчийски се съгласи с идеята да се работи в посока на запазване на Бетонния мост, но след като бъде изготвен идейният проект и станат ясни техническите параметри на пробива под Централна гара. След това ще бъде дадено задание за изготвяне и на идеен проект, който да намери най-удачното техническо решение за запазване на Бетонния мост, защото той е важно пътно съоръжение в града.

Беше проведена и втора среща, на която беше обсъдено изготвянето на ново задание за проектиране на Западен обходен пат на Пловдив. На нея присъстваха и кметове на общините Пловдив, Родопи, Марица и Куклен, членове на „Бизнесът за Пловдив", КЦМ и експерти.

Темата на обсъждането беше изготвяне на задание за проектиране на Околовръстно шосе – пътни възли и кръгови кръстовища, преминаване на жп линията  на КЦМ, разширение на пътен възел на Пазарджишко шосе.

По време на срещата бяха обсъдени варианти за облекчаването на трафика по едни от най-натоварените пътни връзки  –  кръговото кръстовище на пътя за Пазарджик и на изхода на Пловдив в посока Асеновград.

Инж. Ася Чипева разясни, че изготвения през 2015 г. проект за Западен обходен път на Пловдив е спрян, защото при него не са предвидени локални платна  и адекватни пресичания на републикански и общински пътища. Недоволство в обществеността предизвиква и изместването на трасето в посока Зеленчукова борса, което се е наложило поради доклад по ОВОС.

За да бъдат изчистени всички неясноти, беше взето решение, всички участници в срещата в десет дневен срок да заявят своите изисквания за пътни връзки и локали, които ще бъдат включени в заданието за изготвяне на нов идеен проект.

Представители на сдружение „Бизнесът за Пловдив" настояха двете кръгови кръстовища – на Пазарджишко и Асеновградско, както и мостът над река Марица да бъдат заложени като самостоятелни пътни обекти, за да може процедурите по тяхната реконструкция да започнат в максимално кратки срокове. Те заявиха, че ще дарят финансирания от тях идеен проект за естакада, която да свързва на две нива пътя Пловдив-Асеновград и след като бъде одобрен от експертите на АПИ, да започне изготвянето на техническо проектиране.

Областният управител назначи нова среща на 05 юли, на която ще бъдат обсъдени всички писмени предложения, които ще бъдат включени от експертите на АПИ в заданието за изготвяне на новия идеен проект за Западен обходен път на Пловдив.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

След 40 години голяма улица в Калояново ще има асфалт

Започна ремонтът на една от най- големите улици в Калояново. По нея за първи път от повече от 40 години ще бъде положен асфалт и ще бъдат изградени тротоари.  Близо 1 милион и 50 хиляди лева ще бъдат вложени в ремонта, като средствата са осигурени от МРРБ.  Улицата е дълга 570 метра, а ширината на пътното платно е 8 метра.  Очаква се строителните..

публикувано на 06.03.25 в 15:21

Пак замеряха с камъни градски автобус в Пловдив

Пореден инцидент с автобус от градския транспорт е станал снощи в Пловдив. Неизвестен младеж е обстрелвал с камъни рейса по линия номер 1 на спирката на бул. „Цар Борис Трети Обединител“ веднага след кръстовището на Баня Старинна по посока Сточна гара, съобщи за Радио Пловдив  Костадин Тотков от „Автобусни превози“.  "Някакъв младеж с къси..

публикувано на 06.03.25 в 14:54

Наркодилърът, арестуван с над 205 кг. марихуана, остава в ареста

Пловдивският апелативен съд потвърди взетата от окръжните магистрати постоянна мярка „задържане под стража“ на наркодилъра Емил Иванов. Той беше арестуван, заедно с още двама свои съучастници, при акция на ГДБОП, при която бяха открити над 205 килограма марихуана на стойност над 4 милиона 111 хиляди лева.  Дрогата беше открита на 25 февруари във..

публикувано на 06.03.25 в 14:08

Наесен приемат студенти със специалност "Кафе, чай и бариста"

Студенти със специалност “Кафе, чай и бариста” ще се обучават наесен в Пловдив.  Бакалавърската програма е в Университета по хранителни технологии и започва от новата академична година, съобщи зам.-ректорът доц. Кирил Михалев. В обучението ще участват доказани експерти от българската кафеена и чаена индустрия и гост- лектори от..

обновено на 06.03.25 в 12:41

Изненада и тревога за бюджета предизвика в ОбС понижението на Женя Петкова

Радослава Ташкова от ГЕРБ , която е заместник-председател на ОбС в Пловдив отказа да коментира решението на кмета Костадин Димитров да отнеме ресорите "Финанси" и "Общинска икономика" от заместничката си Женя Петкова и самият той да поеме ресор "Бюджет", но отрече да има конфликт в партията в града. Според нея няма нищо драматично,..

публикувано на 06.03.25 в 12:30