Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бизнесът живее с проблемите на Пловдив

Трудно върви реализацията на пътните проекти под и над ж.п. линиите в Пловдив.  Проектът „Модър-Царевец“ не може да тръгне, след като конкурсната комисия не одобри офертата на единствената фирма, която кандидатства за изпълнител. За съдбата на други две връзки, съществуващият бетонен мост и проекта за пробив до Централна гара е разговорът с инж. Румен Хорев от Сдружение „Бизнесът за Пловдив“.

Стана ясно, че инициативата е по програма на НКЖИ, за която има около 202 мил. лева. Целта за реализиране на средствата е скоростният път София – Свиленград, който минава през гара Пловдив. Проектантите доказаха, че с развитието на Пловдив е необходимо да се запазят съществуващите връзки, заедно с връзката, която трябва да бъде осъществена под ареала на гарата. НКЖИ разработва проекта, като водещото ще бъде нивелетното разположение на релсовия път. Това ще бъде изходната точка за конструиране на релсите, на каква височина. След това ще изготвим комплексно задание за запазване на бетонния мост. Има едно ново „ухо“ за да може от бул. „Христо Ботев“, от ареала на гарата, транспортният поток да се качва на бетонния мост. Основен проблем за това решение е методът за преминаване под гаровия ареал. Според нас, много по-изгоден е т.н. тунелен способ, и той да се наложи като начин на работа. Точни срокове не са определени. До месец юли ще бъде ясна идейната фаза на гаровия перон.  

Бизнесът иска да има по-добри условия за придвижване. Живеем с проблемите на Пловдив, така искаме да бъдем в полза на всички.

Интервюто с инж. Румен Хорев е в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21