Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Новият център за безопасност скъсява реакцията след ПТП

| обновено на 26.06.19 в 16:18


С правителствено постановление се създава Национален координационен център за безопасно движение по пътищата като част от мерките за ограничаване на катастрофите до 2020 г.

В структурата на Центъра влизат служители на  „Национална полиция“, „Пожарна безопасност и защита на населението“, Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. 

Центърът ще осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната.

Центърът ще работи непрекъснато - при режим 24/7. Целта е в реално време служителите да получават сигнали и информация от всички компетентни институции и след оперативна обработка на данните да се предприемат общи действия за реакция. 

Центърът не е отделно юридическо лице и ще бъде разположен в сграда на Министерството на вътрешните работи. За неговото обезпечаване няма да бъдат разходвани допълнителни бюджетни средства, няма да бъдат разкривани и допълнителни щатни бройки.

Председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров смята, че новата структура е необходима, защото ще скъси времето за реакция при катастрофи или тежки метеорологични условия. 

Това ще подобри реакцията след катастрофи и може би ще спаси няколко човешки живота, защото много пъти линейките закъсняват. Опитът и в другите държави показва, че трябва да има такова взаимодействие. Нужно е свързването на видеонаблюдението между отделните градове, за да може при критична ситуация тези служби да ползват тази видео връзка и да реагират по- бързо.

Според адвокат Тодоров липсата на държавна воля да налага високи глоби на нарушителите на пътя,  ниската събираемост на санкциите, както и безотговорното шофиране са причините за големия брой ПТП-та, жертви и ранени на пътя.

Един германец не е по- съвестен от нас, но знае, че глобата му ще бъде взета. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Чепеларе започва фестивалът EX ANTE

От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..

публикувано на 15.08.25 в 08:31

Безработицата в Пловдив при младите до 29 години се покачва

Как се движи младежката безработица в средата на лятото ?  В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от  директорите на  Бюрата по труда в Пловдив  и в  община Марица   -  Иванка Власева  и..

публикувано на 15.08.25 в 07:05

Стотици поклонници в Бачковския манастир за Голяма Богородица

В навечерието на празника Голяма Богородица - 15-и август, в Бачковския манастир пристигат стотици поклонници от страната и чужбина. Те се включват в службите за утрешния храмов празник на манастирската църква „Успение Богородично“, където се пази чудотворната икона „Св. Богородица – Елеуса“.  За нея е отредено специално място - вдясно от..

публикувано на 14.08.25 в 17:28

Устойчиво позитивен е трендът в нагласите на хората за еврото

Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли.  При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..

публикувано на 14.08.25 в 12:00

Потребителската кошница трябва да определя и линията на бедност

КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в  момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална.  "Проблемът..

публикувано на 14.08.25 в 11:37