Пловдив се наводнява при всеки по-обилен дъжд, а хората газят вода до коляно по улици и тротоари? Грешка на строители и проектанти, презастрояване или немарливост е причината за потоците, които текат по градските улици? Интервю с инж. Ангел Марков от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
През последните 25-30 години има поредица от проектни разработки и те ясно подсказват какви са причините. Разликата между състоянието преди 30 години и сега – има разлика и тя е в лоша посока за южна градска част, защото се застроява все по-голяма част от територията на града. Градинките се застрояват, бетонират се. И по този начин водата няма къде да попива. Преди 30 години само 50% от дъждовната вода попадаше в канализацията, а сега тя е много по-голяма и тя не може да я поеме. Другата причина и основната – ниският капацитет на главните колектори на Пловдив. Те образуват една разклонена система, която е строена през миналия век. И по-големите водни количества не могат да бъдат поети от тази мрежа, която е строена през 60-те години, обясни в интервю за Радио Пловдив инж. Ангел Марков.
Големи инвестиции за решаване на проблемите с наводненията
Решението на тези проблеми, е свързано с огромни инвестиции и става бавно. През 2006 година беше завършен северния обходен колектор и наводненията, най-вече около булевард „Дунав“, рязко намаляха.
В момента тече така наречения Водния цикъл. Община Пловдив готви търговете за строителство. Един от лотовете предвижда т.нар. облекчителен колектор на северната градска част. В огромна степен в тази част на града ще се решат проблемите с наводненията в северната част на града. Южната част е много по-зле, тя е доста по-голяма. Там се събира един значителен воден поток, който не може да се поеме от съществуващата колекторна мрежа. Вече е готов идеен проект за южен обходен колектор, който ще обърне нещата в положителна посока. Цената на едно такова съоръжение е около 80 милиона лева, подчерта Марков.
Цялото интервю с инж. Ангел Марков можете да чуете в звуковия файл.Пловдив отново търси своите съвременни герои. За 14-а поредна година стартира конкурсът „Град на доброто“, който отличава хората, допринасящи със своите дела за развитието на града и общността. До 28 май пловдивчани могат да подават своите номинации за добри хора на официалния сайт - https://gradnadobroto.plovdiv.bg/ , на който могат да..
За рисковете от незаконно извличане на информация бе разговорът на Димитър Владимиров с проф. Илин Савов, експерт по специални разузнавателни средства, киберсигурност, и злонамереното използване на изкуствен интелект. "За съжаление изкуственият интелект започва да навлиза ударно и да се използва от организирани престъпни групи", отбляза той...
Възможностите за осигуряване на бърз и качествен транспорт между населените места в Пловдивска област и свързаността им с областния град отново бяха обсъдени при областния управител професор Христина Янчева. В нея са се включили вицепремиерът министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и председателят на комисията по транспорт в..
Поставяне на камери на възлови кръстовища и прелези в Пловдив поискаха от общината представители на сдружение „Ангели на пътя“ на среща със заместник- кмета Ерол Садъков, службите по сигурността и организациите на транспорта и началника на Пътна полиция главен инспектор Красимир Нешев. Конкретните кръстовища, за които настояват за видеонаблюдение, са..
Не само, че не съм разочарована, но съм и приятно изнедана от гласуването за лидер на "Да, България!", каза в предаването "Точно днес" Веселина Александрова, която се кандидатира за поста, но не събра достатъчно гласове. Конференцията на партията избра да има двама съпредседатели - Ивайло Мирчев и Божидар Божанов. В гласуването по двойки кандидатури тя..