Пловдив се наводнява при всеки по-обилен дъжд, а хората газят вода до коляно по улици и тротоари? Грешка на строители и проектанти, презастрояване или немарливост е причината за потоците, които текат по градските улици? Интервю с инж. Ангел Марков от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
През последните 25-30 години има поредица от проектни разработки и те ясно подсказват какви са причините. Разликата между състоянието преди 30 години и сега – има разлика и тя е в лоша посока за южна градска част, защото се застроява все по-голяма част от територията на града. Градинките се застрояват, бетонират се. И по този начин водата няма къде да попива. Преди 30 години само 50% от дъждовната вода попадаше в канализацията, а сега тя е много по-голяма и тя не може да я поеме. Другата причина и основната – ниският капацитет на главните колектори на Пловдив. Те образуват една разклонена система, която е строена през миналия век. И по-големите водни количества не могат да бъдат поети от тази мрежа, която е строена през 60-те години, обясни в интервю за Радио Пловдив инж. Ангел Марков.
Големи инвестиции за решаване на проблемите с наводненията
Решението на тези проблеми, е свързано с огромни инвестиции и става бавно. През 2006 година беше завършен северния обходен колектор и наводненията, най-вече около булевард „Дунав“, рязко намаляха.
В момента тече така наречения Водния цикъл. Община Пловдив готви търговете за строителство. Един от лотовете предвижда т.нар. облекчителен колектор на северната градска част. В огромна степен в тази част на града ще се решат проблемите с наводненията в северната част на града. Южната част е много по-зле, тя е доста по-голяма. Там се събира един значителен воден поток, който не може да се поеме от съществуващата колекторна мрежа. Вече е готов идеен проект за южен обходен колектор, който ще обърне нещата в положителна посока. Цената на едно такова съоръжение е около 80 милиона лева, подчерта Марков.
Цялото интервю с инж. Ангел Марков можете да чуете в звуковия файл.Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..