Това, което нашият проект предлага, е как да се осъществява социалното интегриране на младежите с увреждания. Социалното приобщаване ние го разглеждаме като двустранен процес, в който както младежите с увреждания, така и младежите без увреждания, създавайки общност, се променят взаимно. Това коментира проф. Румен Стаматов.
По думите му, едно от големите предизвикателства в проекта е да се обособят най-добрите дейности, които могат да бъдат с насоченост към приобщаването.
Свободното време е огромен ресурс. На базата на много анализи и събирането на добри практики ние успяхме да обединим различни дейности, които отговарят на строго определените критерии, че те действително са приобщаващи. Такъв критерий е дейностите да бъдат извършвани в общност, понеже, прекарвайки времето си пасивно и пред телевизора сами, те нямат кой знае колко силно изявен приобщаващ характер. Това е едно от условията – да бъдат извършвани съвместно.
Второто условие е да са предизвикателни за развитие на силните страни. Смисълът на тези активности не е да обезсърчава, не да посочва слабостите, не да изнася на преден план отново увреждането, а всичко това да бъде поставено в контекста на развитието на силните страни на възможностите. Тези активности трябва да отправят предизвикателство.
Друг критерий към тези дейности е да създават позитивни емоции – радост, удовлетворение, щастие да се съпреживяват по позитивен начин, да може самите младежи да се чувстват значими и ценни. На следващо място трябва да са свързани с позитивна мотивация и да разширяват възможността за изграждане на социални общности и на приятелски отношения. От тук следва и следващият критерии да се преодолее чувството на отчуждение, на отдръпване, на самота, на неувереност.
Ние сме описали в проекта съвсем детайлно всички тези активности и критерии, на които те трябва да отговарят и механизма, чрез който да могат да бъдат адаптирани, защото всяка една дейност може да бъде приобщаваща и да бъдет съобразена с типа увреждане, с индивидуалните особености на детето, с неговия минал опит – радости и разочарования, притеснения,страхове и т. н.
Чуйте повече от звуковия файл:
Църквата „Свети мъченици София, Вяра, Надежда и Любов“ в село Стряма отбеляза храмовия си празник с литургия и курбан за здраве. В проповедта си отец Красимир разказа преданието за София и трите й дъщери Вяра, Надежда и Любов, загубили живота си по времето на император Адриан (117-138 г.). "Нека следваме примера на тези мъченици, които в трудни..
Нови правила за отпускане на ипотечен кредит влизат в сила от 1 октомври. Получателите трябва да имат поне 15% от стойността на имота. Срокът за изпълнение ще бъде до 30 години, а месечната вноска ще е в размер на до 50% от месечния доход на кредитополучателите. Как ще се отразят промените на тегленето на заеми и на цените на имотите? Това ще..
Образованието е в основата на всяко общество. Но в днешния бързо променящ се свят колко добре се държи тази основа? Излизаме на улицата, за да попитаме хората какво всъщност мислят за състоянието на образователната система в страната им. От ученици и родители и съвсем случайни граждани, като певецът Орлин Павлов, чухме опит от първа..
Няма закрити паралелки в училищата в Пловдивска област – съобщи в интервю за Радио Пловдив директорът на РУО Иванка Киркова. Още една паралелка е била открита в Средното училище „Петко Рачов Славейков“ в Кричим. Пред закриване е била една паралелка в Професионалната гимназия по автотранспорт, но в последния момент съставът й е бил..
3360 първокласници ще прекрачат училищния праг в Пловдив днес. И понеже първият учебен ден е най-вълнуващ за тях, почетната територия в програма "Точно днес" предоставяме с респект към искреността на 7-годишната Мелиса Рамадан , която тренира спортна гимнастика и иска да стане дизайнер и на почти 7-годишната Милиана Титерякова , която говори..