Държавата не просто е болна, тя е много болна. Може да се направи извод, че положението е стигнало до там, че нещата като политики и като решения, като неща, които се опитва да прокара управлението, се правят полулегално, полу на тъмно, по недемократичен начин и по възможност в последените работни дни на парламента преди лятната ваканция, за да може да има по-малко медиен шум по отношение и на неморалните промени в Изборния кодекс два месеца преди изборите, но и по отношение на сделката със самолетите. Тя започва много да понамирисва от всички страни вече, и по отношение на каквото се сетите в момента, и по отношение на кворума, който не могат да събират сами управляващите, което е тяхно задължение и т. , коментира политическият анализатор Калоян Методиев.
Той подчерта, че по отношение на самолетите е нарушено решение на Народното събрание.
Пренебрегнати са всякакви преговорни правила, плюс равен старт на една такава сделка, бяха отстранени по абсолютно груб начин и европейските участници в него – шведски, германски, френски плюс Израел, които даваха много по-ниска цена. В момента тази сделка се прави само и единствено, за да си купят управляващите, благосклонност от страна на Съединените щати. Никакви други причини няма тази сделка да бъде реализирана.
Колкото до машинното гласуване, случващото се е ярко и безспорно доказателство за капацитета на това НС и на този състав на НС, на тези депутати, които мога да кажа без притеснение, че са трагични. По-трагични не е имало в новата история на страната. Март месец те гласуваха машинното гласуване, а през юли - два месеца преди избори, се опитват да отменят собственото си решение при положение, че има и обществена подкрепа за него. Страната е на отчайващо последно място по невалидни бюлетини, по изборни нарушения и се нуждае от прозрачен изборен процес, освен това има международни препоръки, че не се пипа изборно законодателство 6 месеца преди изборите, защото се създава стрес в системата.
Това правителство генерира не само външнополитически, но и вътрешнополитически стрес – и за граждани, и за бизнес, за външно - просто не е стабилно, не е устойчиво и не е предвидимо това управление като единствената част, в която то е стабилно и предвидимо, е това, че е готово на оцеляване на всякаква цена с морални компромиси, пък какво ще се случи с обществото, с държавата, вече няма значение.
Ролята на политическите партии е да набира политически елит на страната, да излъчва хора, които са морални. Това, което ни казват в момента е – ние 10 години управляваме, имаме огромна резервна скамейка и в момента се оказва, че след 10 г. управление и след огромната резервна скамейка, която ни се сервира, сега дайте вие хора, защото ние вече нямаме. Това е оценка за самата партия, за нейните кадри и за политиката, която е водена последните 10 г.
По думите на Методиев, няма изненада във факта, че немският автомобилен гигант предпочита да строи завод в Турция, вместо у нас.
Ние не предлагаме условия като политическа и икономическа стабилност, нямаме предвидимост и устойчивост, не предлагаме демографско успокояване и резултати от борбата с корупцията. Когато една такава компания прави анализи, тя отчита тези фактори. Самите управляващи нагнетиха очакване, че може такъв стратегиченски инвеститор да предпочете България. Това няма как да се случи при тази ситуация, защото инвеститорите гледат за 30 години напред, а ние тогава може да сме вече 4 милиона.
Единствено икономиката може да окаже влияние на нагласите на електората и той да се активизира политически. Икономическата нестабилност може да се окаже полезна, защото може да превърне апатията в действие.Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..