Суинг джаз в “Дни на музиката в Балабановата къща” на 22 септември на Римския стадион.
Суингиращата формация SWING ALL STARS JAZZTET ще представи на Римския стадион музиканти от различни поколения, родени и/или започнали кариерата с и в Пловдив, доказали се на националната и международна сцена. В програмата са включени пиеси от Златната ера на джаза - сред композиторите са имената на Джордж Гершуин, Коул Портър, Ървинг Бърлин, Фетс Уолър.
Концертът SWING ALL STARS JAZZTET е от програмата на есенното издание на юбилейния 10-ти Международен фестивал “Дни на музиката в Балабановата къща”, част от Културния календар на Община Пловдив за 2019 година. Входът е свободен. Събитието е включено в „Празници на Стария град“2019.
Фестивалът се осъществява с подкрепата на Община Пловдив, Фондация Америка за България, Фондация Музикартисимо, Министерство на културата. Суинг, наричан още суинг джаз или суинг музика, е музикален стил, който се развива в началото на 30-те години на 20-и век и се налага като отделен стил през 1935 г. в САЩ. През 1932 г. Дюк Елингтън прави композицията It Don’t Mean A Thing, If It Ain’t Got That Swing (Ако няма суинг, няма смисъл). Суингът се отличава със силна ритмична част, средно бързо до бързо темпо и отличителния „приповдигащ” ритъм, характерен за повечето форми на джаза. Според М. В. Стърнс, разцветът на суинга обхваща времето 1935 – 1945.
Когато Бени Гудман започва да свири по-бързите хот ритми, отзивите са смесени. Повратна точка е участието на оркестъра му в „Palomar Ballroom”. Изборът на по-бавните и лирични парчета не въодушевява публиката и Гудман и музикантите му решават, че това е краят на кариерата им. Разбират се да завършат с хот ритми, понеже самите много ги харесват – и тогава тълпата избухва. Хората са чували техния оркестър и хот записите им по радиото и това е била причината да посетят концерта. След медийния отзвук за успеха на Гудмановия състав кариерата му тръгва стремително нагоре, а суингът привлича общественото внимание и става доминиращ стил през следващото десетилетие.
„Името му означава Див, но поезията му е питомна” – това е една от най-гадните литературни критики, на която някога съм попадал. Публикувана е през 1881 година в британското хумористично списание „Пънч” като отзив за „Стихотворения”, първата поетична книга на Оскар Уайлд – великият ирландски парадоксалист, който наистина разбуни естетическите и сериозно..
На 31 май от 11 часа Галерия “Дяков” ще отпразнува 29-тия си рожден ден. По традиция в този ден галерията връчва Годишната си награда за изложба-принос в живописта. Тази година по всеобщото мнение на художници, почитатели на живописта и ревностни наблюдатели на развитието на творчеството й носител на на приза - авторски плакет на художника..
Аристотел го е казал: "Щастието е най-висшият стремеж на всички човешки същества." А за Бог какво е? В тоя режим на разпад с видната дама на театрална работилница "Сфумато" проф. Маргарита Младенова решихме да поразсъждаваме дали Творецът- Бог е щастлив? Слушайте, интересно е.
Божана Апостолова отново гостува в „Алтер его” И тази събота в „Алтер его” ще излъчим интервю с поетесата Божана Апостолова . Ще оставим сатирата на заден план, за да отворим повече пространство за поезията. В този смисъл приемете, че в това конкретно издание Краю Петровски, който е алтер егото на водещия Петър Краевски, няма да се..
17-то издание на международния фестивал One Dance Festival продължава с втори уикенд. Публиката ще има възможност да види четири спектакъла от България, Гърция, Белгия и Нидерландия – среща на различни култури, естетики и артистични визии, обединени от езика на тялото. Има думи, които разтреперват плътта. Звуци – докосвания. Спомени, протичащи..