В последните години свикнахме, че Пловдив е силен индустриален център, че се развива икономически, че IT- индустрията върви. Зад това обаче стоят целенасочени усилия години наред и е важно такива форуми да се случват постоянно, за да знаем какво ще се случва през следващите 5-10 години, заяви заместник-кметът Стефан Стоянов..
По думите му, Пловдив има голям потенциал, но за да се разгръща този потенциал, трябва да се обединяват усилията и да се работи.
В града има вече над 100 компании, виждате, че Тракия Икономическа Зона е най-голямото публично-частно партньорство и най-голямата индустриална зона в страната. Тя привлече стотици български и международни инвестиции и това е една от големите причини да имаме безработица под 2%, което никога в историята на Пловдив не се е случвало.
Сега мечтаем за доста по-бързо нарастване на средните доходи, за повече места за висшисти, за тесни специалисти, неща, които преди 7-8 години ни изглеждаха далечни. Това помага много българи да се връщат в страната.
През последните две години Пловдив е най-бързо растящият град в страната. Очевидно е, че икономическото развитие привлича много хора, но сега пред нас стоят предизвикателства как да се справим с инфраструктурата, как да организираме града по правилен начин, за да не се сблъскаме с проблемите, които сега има София и как градът да се разширява в по-голям ареал – 40-50 км около Пловдив. Градът трябва да се запази, без да има големи задръствания, но същевременно и регионът на Пловдив дауспява да се развива.
В последните няколко години броят на напускащите града и завръщащите се в него е почти равен, като 90% от тях са в активна възраст.
Ако тази положителна тенденция продължава, в следващите 10 години ще имаме много по-различен град, град на европейско ниво от гледна точка на икономика, туризъм и култура.
Чуйте цялото интервю от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..