В света на приказките за възрастни ще ни въведе тази вечер изложбата в Галерия Arsenal of Art "Джуджета, вещици и герои". Неин автор е Петър Станимиров, чието име е добре известно на хората, които обичат да пътуват във фентъзи света. Той е автор на комикси, рисува плакати и карикатури, създател е и на компютърни игри. За творчеството си е награждаван неведнъж – за принос в българската фантастика с отличието „Гравитон“, за принос в книгоиздаването за деца с приза „Константин Константинов“, както и за най-добър класически комикс.
Изложбата тази вечер включва илюстрациите на Станимиров към трима автори: Елена Павлова с тетралогията „Пръстенът на Нибелунга“, където са включени джуджета и герои. Тери Пратчет с неговите вещици. И Робърт Хауърд с неговя вечен Конан.
Това ми е една от любимите теми за рисуване. Най-любими са ми вещиците на Пратчет. И Конан, защото е героят, с който пораснах, ракзава Станимиров.
Според него, самото развитие на човечеството е станало посредством приказки: Фентъзи е само модерната дума за приказките. Освен че е модерно, е много полезно и приятно да се четат такива книги - приказки за възрастни.
Наскоро от печат излезе комикса за възрастни „Седем градски гряха“ в съавторство на Благой Иванов и Петър Станимиров. За нея той казва, че е книга, която да накара хоарата да се замислят какво правят всъщност и докъде ще я докарат.
Защото в нашето съвремие изключително живеем в грях и сме подвластни на греховете. И си измисляме допълнителни грехове – като лицемертието, посредствеността, простащината, арогантността.
Друга обаче книга ще бъде показана за първи път пред публика на изложбата в Arsenal of Art - „Роботът Чапек и шпионската мисия на Пафуй Сянката“ . Тя е част от трилогия, на която първата книга излиза през пролетта, а третата – по Коледа.
Приказна история, много весела и приятна, в която са смесени литература, илюстрация и комикси за първи път – обяснява Станимиров. Според него, може би това е един от начините да се привлече интереса на читателите към книгите.
Той си спомня като за приключение времето, в което е създавал компютърни игри. Има издадени 10, някои от тях – платинени, което означва, че са достигнали милионен тираж.
Беше голямо желание да опитам и това. Но пък си имах друга мисия - илюстрациите на книги - и трябваше да се разделя с него. Завръщането към книгите е моята кауза и другата – популяризацията на българския комикс.
Цялото интервю с Петър Станимиров може да чуете в аудио-файла.
В предаването за книги на Радио Пловдив на 06. 07.2024г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Кирил Кадийски. Изгнаник на земята. Нови сонети и други стихотворения. 118 стр., тв. к., 5А, Колибри, 2024 Пърл Бък. Благодатна земя. 248 стр., ок. 5А, Изток-Запад, 2024. Четиринайсет дни. Колективен роман..
В "Срещите" ще разговаряме с автора на великолепната книга "Хора с прякори" проф. Божидар Манов, която беше сред номинираните за Националната награда "Христо Г. Данов". С проф. Манов си говорим за човека и неговата безкрайностт, както за добродетелността и мерзостта, за величието и падението.
Първото издание на Националния музикален конкурс „Милчо Левиев“ стартира днес в Пловдив и ще продължи до 11 юли. Той е предназначен за млади български пианисти на възраст от 10 до 25 навършени години. Форумът включва провеждането на майсторски класове, ще бъде открит официално с концерт, а на финала ще има заключителен гала концерт, когато ще..
Със "Сън в лятна нощ" ще започне "Шекспирова Паталеница", която тази година ще се проведе за 25-ти път в двора на Основно училище "Константин Величков" в пазарджишкото село Паталеница. Постановката ще бъде изиграна от театрална школа "Пластилин“. Режисьор е Людмила Даскалова, асистент е Детелина Стойчева, сценографията е на Елена Иванова, а пластиката..
Операта „Кармен“ от Бизе се завръща на Античния театър с премиерна международна продукция на режисьора Урсула Хорнер в програмата на фестивала OPERA OPEN на 6 юли от 21 часа. В централните роли са поканени огненото сръбско мецосопрано Любица Вранеш, португалският тенор с успешна кариера на европейската сцена Карлос Кардосо и полският бас Даниел..