Фактът, че за седми пореден път провеждаме срещата между бизнеса и местната власт, би трябвало да говори сам за себе си и за полезността на това събитие. Нашата основна цел е да изведем България като една предпочитана дестинация на международния туристически пазар и в това отношение се базираме на трите основни участници на този пазар - това са общините като основния фактор за изграждане на висококачествен регионален туристически продукт, от друга страна, това сме туроператорите, които създаваме и пакетираме продукта и осигуряваме неговата пазарна реализация и третият стълб това е академичната общност, без чиято ценна дейност никоя от другите две не може да съществува, а именно създаването на бъдещите професионалисти. Тоза коментира Даниела Стоева - председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
По думите й, проблемите са много и от различно общество.
Част от проблемите ние сме ги кръстили „битови”. Звучат много елементарно, но всъщност са изключително важни - каква е инфраструктурата и достъпът до туристическите забележителности в дадена община. Има ли изградени адекватни тоалетни, има ли места за почивка, предвидени пейки, тъй като туристите са предимно хора от третата възраст и това са неща, които трябва да се съобразяват. Самите музеи обезпечени ли са с хора, които могат да дадат адекватна информация. Има почивни дни, наши национални празници, в които музеите почиват и не работят и това създава доста неприятни усещания у туристите.
Зимният сезон няма да бъде афектиран от фалита на „Томас Кук”, тъй като „Томас Кук” никога не е оперирал на този пазар, те бяха активни за летния туризъм. Зимният сезон се очертава да бъде добър, но това най-вече зависи от метеорологичните условия. Летният сезон беше слаб и за това имаше индикации още от началото на годината, същевременно обаче сезонът на културния туризъм в България тази година за пореден път бележи ръст, т. е. ние определено имаме пренасочване или прегрупиране на видовете туризъм в България и това трябва да се вземе предвид в бъдещото планиране, в националния маркетинг и реклама и като цяло - на стратегията и отношението ни към туристическия продукт.
Цялото интервю - звуковия файл:
В Световния ден на психичното здраве 10 октомври говорим открито за тревожността като ежедневие. И макар че 60 от всеки 100 българи имат психични проблеми, окуражаващо е, че бариерата на стигмата върху психичното здраве постепенно се вдига. Трамплинът бе COVID-кризата, след която бележат ръст депресиите, паническите разстройства, деменциите (и то..
Колко сериозна е кризата с публичните финанси? Възможно ли е отново да бъде прикрит рекордният бюджетен дефицит на страната ни? А рискът от дългова спирала? Предизвикателствата пред „Бюджет 2026“ – първата за България финансова рамка в евро коментира икономистът Димитър Чобанов от Института по икономики и политики в УНСС. Той посочи, че..
Събират средства за спешен ремонт на църквата „Свети Архангел Михаил“ в Дълго поле, която е на почти век. Покривът й от дълги години е компрометиран и има нужда от основен ремонт, за да се запазят стенописите и иконите. До момента са правени частични, козметични ремонти, обясни отец Янко. За целта са необходими 40 000 лева. Събрана е само..
Организацията за извънредните избори зда общински съветници в Пазарджик в неделя, 12 октомври, върви по график, каза за Радио Пловдив Стефан Димитров, председател на ОИК Пазарджик. Той съобщи, че има постъпили сигнали за нерегламентирано поставяне на агитационни материали и два сигнала за купуване на гласове, които са препратени към прокуратурата...
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..