Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Туроператорите очакват добър зимен туристически сезон

 Фактът,  че за седми пореден път провеждаме срещата между бизнеса и местната власт,  би  трябвало да  говори сам за себе си и за полезността на това събитие. Нашата основна цел е да изведем България като една предпочитана дестинация  на международния туристически пазар и в това отношение се  базираме на трите основни участници на този пазар - това са общините като основния фактор за  изграждане на висококачествен регионален туристически продукт, от друга страна, това сме туроператорите, които създаваме и пакетираме продукта и  осигуряваме неговата пазарна реализация и третият стълб това е академичната общност, без чиято ценна дейност никоя от другите две не може да съществува, а именно създаването на бъдещите професионалисти. Тоза коментира Даниела Стоева - председател на Асоциацията  на българските туроператори и туристически агенти.

По думите й, проблемите са много и от различно общество. 

Част от проблемите ние сме ги кръстили „битови”. Звучат много елементарно, но всъщност са изключително важни - каква е инфраструктурата и достъпът до туристическите забележителности в дадена община. Има ли изградени адекватни тоалетни, има ли места за почивка, предвидени пейки, тъй като туристите са предимно хора от третата възраст и това са неща, които трябва да се съобразяват. Самите музеи обезпечени ли са с хора, които могат да дадат адекватна информация. Има почивни дни, наши национални празници,  в които музеите почиват и не работят и това създава доста  неприятни усещания у туристите.

Зимният сезон няма да бъде афектиран от фалита на „Томас Кук”, тъй като „Томас Кук” никога не е оперирал на този пазар, те бяха активни за летния туризъм. Зимният сезон се очертава да бъде добър, но това най-вече зависи от метеорологичните условия. Летният сезон беше слаб и за това имаше индикации още от началото на годината, същевременно обаче сезонът на културния туризъм в България  тази година за пореден път бележи ръст, т. е. ние определено имаме  пренасочване или прегрупиране на видовете туризъм в България и това трябва да се вземе предвид в бъдещото планиране, в  националния маркетинг и реклама и като цяло - на стратегията и отношението ни към туристическия продукт.

Цялото интервю - звуковия файл: 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Драганов

Пловдив е изключително впечатляващ за чуждите туристи

Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф.  Румен Драганов  от Института за анализи и оценки в туризма.  В Световния ден на туризма, 27 септември,  Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...

публикувано на 27.09.24 в 14:48

България трябва активно да влияе на общественото съзнание в РСМ

Скопие създаваше псевдопроблеми негативен отенък, които да отвличат вниманието от истинските проблеми пред членството в ЕС. Тъкъв беше и измисленият проблем с непоставянето на знамето им при неофициалната среща на президентните на двете страни. Целта на този маньовър беше да се покаже, че България е страната, която саботира диалога и пречи на..

публикувано на 27.09.24 в 10:42

20 на сто по-малка и по-скъпа гроздова реколта в Пловдивско

"Това беше изключителна от гледна точка на предизвикателствата година. В нашия край, слава на Бога, нямаше градушки и други природни бедствия, но пък за сметка на това горещините бяха страшни".  Такава равносметка прави Георги Джингаров, лозар и винопроизводител от Брестовица. По думите му, ако нашите предци са наричали част от дните през юли..

публикувано на 27.09.24 в 10:19

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет след 27.10.

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет на Пловдив след парламентарните избори на 27 октомври. Той е включен на второ място в листата на ГЕРБ - СДС за Пловдив град след лидера Бойко Борисов. В интервю за Радио Пловдив Костадин Димитров обясни решението си така: "Нямах колебания дали да се включа в листата, защото за 10 месеца имах много..

публикувано на 26.09.24 в 15:39
Георги Георгиев

ГЕРБ ще води кампания с адекватни послания

Предизборната кампания трябва да бъде по същество. Ние нямаме предизборна програма, а програма за управление,  която представяме по време на предизборната кампания, заяви в програма "Точно днес" третият в листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот и депутат в 50-то Народно събрание Георги Георгиев.  По думите му още на предишните..

публикувано на 26.09.24 в 11:33