Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Пакетът Макрон" е вреден и за бизнеса, и за околната среда

Доклад, поръчан на KPMG, показва ефекта на въздействие върху българския транспортен бранш от т. нар. проект "Макрон". Проучването сочи, че при така предложените текстове, заложени в текстовете на Европейския парламент, Европейската комисия  и Съвета на министрите ще загубим между 17 и 35 % от доходите си, а това съответно ще рефлектира  между 1 и 2 % върху брутния вътрешен продукт на държавата. 

За данните доклада говорим с  председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Той цитира, че според анализа, ако се приемат спорните правила за връщането на камионите, ще се генерират нови 88 550  вредни емисии във въздуха 

Обзорът на сектора показва, че средната възраст на автомобилите в България е 3 г., докато по данни на Европейската комисия,  средната възраст на автомобилите в Европа е 11 г. , което е 4 пъти повече от.

Средната заплата на нашите шофьори е около 1750 евро, което е 3 пъти повече от средната заплата за България, каза превзвачът. Затова смятаме, че обвиненията срещу нас, че не плащаме на нашите шофьори, не осигуряваме добри условия на труд, не инвестираме в нова техника е абсолютно невярно. 

Целта на нашия бранш е да има мобилен пакет, който да бъде балансиран и който да бъде справедлив за всички водачи от цяла Европа, обобщи Траков

Идеята е да внушим на евродепутатите, когато вземат решение, че ако тези мерки се приложат реципрочно към транспорта на всяка една от засегнатите държави това означа, че тези цифри стават огромни и много тежко ще повлияят както върху вредните емисии в цяла Европа, така и в икономиките специално на държавите в периферията.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

ГЕРБ срещу ГЕРБ - Мараджиев поиска оставката на зам.- областния Ташков

Отстраняването на заместник-областния управител на Пловдив Атанас Ташков, който е от ГЕРБ, поиска координаторът на партията в региона Георги Мараджиев.  Във Фейсбук той коментира, че от близо година Ташков превръща областната администрация в платена зона за паркиране на определени хора от неговото обкръжение под мълчаливия поглед на управителя..

обновено на 28.08.25 в 14:11

Без оставки и реваншизъм да се решават проблемите на Пловдив

Проблеми в управлението на Пловдив  има, но решението не е в декларации, искане за оставки, извиване на ръце на кмета, заяви пред Радио Пловдив Владимир Кисьов - общински съветник от "Съединени за Пловдив"– част от управляващото мнозинство.   Според него след като клон уби човек в града, а кметът Костадин Димитров уволни директора на "Паркове..

публикувано на 28.08.25 в 13:37

Пенсионира се гл. инсп. Бришимов - човек, отдаден на мисията да спасява живот

След 31 години служба в Пожарната главен инспектор Димитър Бришимов , началник на сектор „Пожарогасителна и спасителна дейност“ в пловдивската дирекция, беше изпратен в пенсия от колегите си. Раздялата бе съпроводена с традиционното къпане с вода от пожарникарските машини - Никой пожарникар не си е тръгвал сух оттук , казаха огнеборците,..

публикувано на 28.08.25 в 12:08
Любомир Дацов

Отпускането на средствата за ББР е противоречива практика

България по пътя към еврозоната, какви са рисковете и има ли действително опасност страната ни да влезе в процедура по свръхдефицит точно преди приемането ни на 1 януари 2026 година? За такава опасност предупреди бившият премиер на страната Иван Костов, като обясни, че отчетите на Министерството на финансите за изпълнението на бюджета..

публикувано на 28.08.25 в 11:37

Поп Ангел Чолаков води Конушенската чета в Пловдив

Състави се революционен комитет, Да дадат на противниците ответ Съединението целта им беше. Както и народната воля беше. Противниците казваха: „Не му е времето!“ Ето, че насмалко щеше да измине лeтото, Комитетът се завзе с всички сили Да победи конака гнили. С това стихотворение, написано или..

обновено на 28.08.25 в 10:38