Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв.
В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа.
Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.
Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев.
Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев.
По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване.
Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.
Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата.
Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл.
Пловдив има голяма следа в дипломатическата защита на Независимостта на България, каза историкът Видин Сукарев. Уточни, че актът е признат половин година след обявяването на автономията на страната – през април 1909 г. Тогава първо Османската империя я признава, а след това и Великите сили. Шест от всички осем членове на правителство на..
Историческите личности, историческите факти и процеси в карта – има го в платформата „Активната историческа карта“ на България. Проект, който съчетава страстта към миналото с прецизността на картографията и възможностите на съвременния софтуер. Създадена от Николай Дунев и екип от ентусиазирани историци, картографи и програмисти, едноименната..
Връчването на литературните награди "Христо Г. Данов" в Деня на независимостта ни дава повод да Ви заведем до родното място на родоначалника на българското книгоиздаване - Клисура. Разказът е за една от знаковите сгради в града - Павурджиевата къща и прилежащият към нея хан. Дом, свързан с апостолите Панайот Волов и Георги Бенковски, както и..
Промените в Закона за виното и спиртните напитки засягат не само любителите на домашно вино, но и на ракията собствено производство. Измененията предвиждат ограничаване на варенето на високоспиртната напитка до 30 литра, но само, ако суровината е собствено производство. Собственикът на дестилерия в Асеновград Георги Червенков, който е и член на..
Петият вот на недоверие към кабинета, който ще се гласува днес, беше абсурдно подготвен със слаби и аматьорски мотиви, коментира заместник- председателят на ПГ на ИТН Станислав Балабанов. По думите му опозицията не само не е по- единна, но дори в хода на дебата е показала различни позиции. "Ако може те завладеят държавата - ще е най- добре" - така са..