Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бетонният мост трябва да се запази и разшири

Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв. 

В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа. 

Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.

Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев. 

Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев. 

По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване. 

Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.

Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата. 

Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54