Промените в климата са съществено предизвикателство в управлението на водите. Сега процесите, които се наблюдават, показват нестабилност и тенденция към проява на екстремални явления – дълги периоди на засушаване, по-големи температурни амплитуди, екстремални наводнения, валежите не са такива, каквито ги помним преди години, подчерта инж. Никола Карнолски – представител на роководството на регионалната колегия на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
Новият екоминистър е намерил вярното решение, което приветствам – създаването на единен оперативен център, следящ нивото на язовирите. Наистина това е необходимо, за да могат управленските решения да идват от едно място, защото сега управлението на водите освен в МОСВ е задача и на още няколко министерства и комуникацията между ведомствата е много затруднена.
В последните години в професионалните организации се наблюдава застрашително намаляване на инженерните кадри със специализация във водния сектор. Това се обяснява с липсата на мотивация у младите хора да се обучават. В Университета по строителство и архитектура в момента се обучават едва 4-5 студента по специалността „Хидростроителство“, които са изключително недостатъчни за мащабите на страната и нуждите й.
Водната секция на регионалната колегия сме 140 човека, но от тях само 10-15 са със специалност „Хидротехническо“ и „Хидромелиоративно строителство“, имащи професионално отношение към язовирите, строителството на диги и отводнителни системи. Те не могат да покрият всички сектори.
Има очевидна необходимост от повече експлоатационни предприятия, които да се грижат за малките язовири и речните съоръжения. Положението е трудно и не може да се намери за него еднозначно решение.
Интервюто – от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..