Имаме затруднения във връзка с нарастващия проблем с коронавируса. В Италия вече са затворени доста фирми и не може да се достави предварително поръчан товар, заяви Йордан Арабаджиев – председател на Съюза на международните превозвачи.
По думите му, предприятията, които са решили да затворят, отказват поръчките и е проблемно къде да бъдат разтоварени камионите.
Налага се дори те да се движат празни или пък се спират превозните средства за известно време, за да бъде проверено здравословното състояние на водачите.
Българските шофьори нямат контакти с много хора, защото прекарват голяма част от времето в кабината или в бензиностанциите и на местата, където разтоварват стоката. Но те са инструктирани как да реагират при поява на симптоми на заразата.
Засега обаче все още нещата се движат, нямаме заболели, бе категоричен Арабаджиев.
Той заяви, че с българското Правителство и с министъра на транспорта Росен Желязков превозвачите имат добра комуникация и се надяват проблемът в европейски контекст с превозите да бъде решен.
Налице е драстичен спад на петрола на международните борси, това се очаква да стане факт и у нас. Когато цените на горивата падат, това предполага повече бизнес, по-ниски разходи за превозвачите.
Няма как транспортът да спре, всички сме информирани, че коронавирусът се разпространява при масови събирания и българските шофьори продължават да работят, защото са защитени от такива контакти.
При всички положения обаче е неоходима самодисциплина и отговорност от страна на шофьорите, защото в противен случай заразата ще се разпространи много бързо.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..