Работещите в земеделския и преработвателния сектор да могат да работят при „специфичен режим на карантина“ поискаха 30 браншови организации. В апел до правителството, Националния оперативен щаб и министрите на земеделието и здравеопазването се настоява на заетите в селското стопанство и хранителната индустрия да бъде даден статут на критични, каквито са медици, полицаи, пожарникари и транспортни работници.
Те предлагат под „специфичен режим на карантина“ да се разбира разрешаването на карантинираните работещи да могат при стриктно определен от работодателя маршрут и при организиран служебен транспорт да стигат до работното място и да спазват правилата за лична дезинфекция и хигиена, след което да бъдат връщани на посочения от тях адрес.
„При действащите задължения за карантина от 14 дни на всяко контактно лице със заразен с коронавирус, съвсем скоро ще сме в капан, в който само заради един човек, работници от двете или трите смени да се наложи да бъдат поставени под карантина, а фермите, цеховете и оранжериите да бъдат принудени да преустановят работа", пишат браншовите организации.
Те са категорични, че спирането на дейността им ще бъдат пагубно не само за отделното стопанство, за заетите лица и за продоволствената сигурност, но би създало и редица екологични и санитарно – хигиенни проблеми.
В апела се подчертава още, че замяната на персонала с хора от други сектори или безработни не е удачна мярка, заради необходимостта от обучение и специфични умения.
Нека не позволяваме борбата с КОВИД-19 да се превърне в игра на глада, завършва обръщението.
Имаме и проблеми с пазара на нашата стока, каза за Радио Пловдив производителят Огнян Златев, член на Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция. По думите му, в момента се внасят зеленчуци на значително занижени цени-основно от Турция, Гърция и Македония, които подбиват пазара на българската продукция.
В нашия отрасъл работят около 11 000 души.В момента може би сме единствените, които успяваме да задържим работниците си, но с цената на това, че ние просто изнемогваме. В същото време пазарът е така структуриран, че голяма част от вноса идва на дъмпингови цени.
Много интересно се развива случая с тъй наречените "зелени коридори". В момента, говоря за нашия отрасъл-не се прави никакъв износ. Няма износ в момента, няма пробиване. А с тези "зелени коридори" в България влизат много свободно, и то неограничено количество, стоки и то в не такова добро състояние, каквато е нашата. И оттам идва целия проблем, каза Златев. Той и колегите му ще настояват за определяне на минимални цени на вноса на зеленчуци.

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...
Хиляди протестираха срещу бюджетът за 2026 г., което говори , че се е повишило общественото напрежение и то не само от гледна точка на бюджет, а очевидно от гледна точка на управление като цяло, коментира Евелина Славкова от Изследователски център "Тренд" . "Бюджетът беше фокус, но със сигурност имаше и нещо повече, това не изглеждаше като..
Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио..