Това, според изпълнителния директор на "Бизнесът за Пловдив" Александър Стайков, са двата основни фактора, които са накарали сдружението да предложи създаване на общинско дружество, което да обслужва линиите от градския транспорт на Пловдив. София, Варна и Бургас получиха значително европейско финансиране за обновяване на своя градски транспорт, защото дружествата там са общински, аргументира се Стайков.
Пловдив не успя да се възползва в пълния обем от програмата "Регионално развитие" за транспорта в града, добави той.
Според "Бизнесът за Пловдив", преди да се реши създаването на общинско транспортно дружество, идеята трябва да залегне в общинския план за развитие на града.
Сегашният модел с дофинансирането на частните превозвачи, при положение, че те сами си определят цената на билетите-не е добър модел.Явно някъде нещо куца, каза Стайков.
Годишно 6-7 милиона лева се дават на автобусните превозвачи. В една нормална среда това е много повече от необходимото, смята изпълнителният директор на "Бизнесът за Пловдив.
Припомням, че от неправителствената организация предложиха обществената поръчка за 8-те линии да бъде прекратена, а договорите за тях да бъдат само временни до създаването на новото предприятие. „Иначе се създават условия за монопол от страна на един превозвач, постоянно извиване на ръцете на Община Пловдив и вдигане на компенсации към превозвачите в размер на милиони. В същото време услугата не е по-добра и се нанасят репутационни щети за града, защото градските автобусни услуги се ползват от всеки пловдивчанин или гост на града и този ключов въпрос е в непрекъснат обществен фокус“, посочиха от „Бизнесът за Пловдив“.
Проблемът със затлъстяването придобива все по-големи размери. България е на шесто място по затлъстяване в Европа, като се очаква в следващото десетилетие да бъдат засегнати 60% от българските деца. Това сочат изнесените наскоро данни на неправителствената организация Коалиция "Затлъстяване". А всяко трето дете у нас е с наднормено тегло,..
В района на Златоград започва строителството на първата геотермална централа у нас за производство на ток. Тя ще произвежда енергия от геотермални води, съобщи индустриалецът проф. Николай Вълканов. Параметрите на проекта все още не са предоставени на общината. "За нас е чест, че инвеститор с такива мащаби, като "Минстрой" е насочил..
Нидерландия, Австрия, Германия, Италия и Испания са предпочитаните от българските студенти дестинации за обучение каза Николай Христанов, мениджър на отдела за висше образование в "Итеграл" преди поредното издание на форума "Световно образование, който ще се проведе в Пловдив тази неделя. Младите хора се ориентират най- вече от възможностите, които..
Област Смолян е с най-лошите и опасни пътища в страната , констатира председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова, след обход на републиканската пътна мрежа в региона. Екип на центъра извърши проверка на участъци по пътя Кричим – Михалково, Грохотно – Тешел, Здравец – Рожен, Белица – Загражден, Срутището..
Все повече са възрастните хора в България и в момента те стигат до 26-27% от населението на страната. Това съобщи в програма "Точно днес" проф. д-р Надежда Илиева от Националния институт по геофизика, геодезия и география към БАН, която коментира за Радио Пловдив демографските процеси в Деня на възрастните хора. Според нея демографските т..