Като хора, които живеем в тази държава и искаме нещата да минат с възможно по-малки рискове за всички, спазваме стриктно изискванията, въведени от Правителството и от НОЩ. Това заяви Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
За съжаление обаче, попаднахме в най-лоша позиция от две гледни точки. Потърпевши се оказаха нашите ученици, които започнаха обучение в началото на годината, но нямаха възможност да се явят на изпит, за да защитят придобитите в този период знания и навици.
И на второ място, самите учебни центрове, които в началото на всеки месец дължат средства, които трябва да платят за различните видове задължения в процеса на обучение. Те са от порядъка между 5 и 8 хиляди лева. Това включва самите данъци, гражданската отговорност на автомобилите, осигуровките. Нито една от приетите мерки от Правителството до момента, не включваше обучението на водачи на моторни превозни средства.
По думите на Иванов, учениците в авто-мото школите настояват да получат обратно внесените досега от тях такси.
Това не се отчита от никого. Министърът на транспорта дори прехвърли топката към ДАИ.
Премиерът разрешава да се работи, но някой друг забранява това, въпреки че авто-мото школите не попадат в рисковата група. Аршинът, с който държавата мери, не е еднакъв за всички и нашата тояга е по-дебела и по-дълга, отколкото за останалите.
Ние имаме готовност да работим със специални облекла и да спазваме мерките и настояваме за две неща. Първото е за рестарт на обучението, което да бъде на два етапа. От началото на следващата седмица да започнат изпитите - от 4 май. А след това от 10-ти да се възстанови работата ни при спазването на специфични правила.
Иванов уточни още, че във вторник предстои среща на бранша с представители на Министерството на транспорта, за да бъде взето конкретно решение за бъдещите им действия. Възможностите са или обявяване на протестни действия на 6-ти май или избор на по-мек вариант за кандидатстване за финансиране между 3 000 и 10 000 лв.
Цялото интервю – от звуковия файл:
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..