Преди обявяването на номинациите в отделните категории, журитата за тях селектират предложенията , които могат да бъдат внесени от различни институции и отделни личности.
Оказа се, че в категорията за изобразително изкуство, има една номинация, за изложба на Ангел Герджиков. Изборът е от предложените общо четири номинации, две от които за едно и също постижение.
Това предизвика критични коментари в социалните мрежи, с акцент върху пренебрегването на изложба на Кольо Карамфилов/ светла му памет/ и обвинения в некомпетентност на комисията.
В интервю за Радио Пловдив художникът Емил Миразчиев, който е и куратор, и член на комисията за наградите "Пловдив" в раздел Изобразително изкуство обясни, че другите две предложения са били за кураторство, а не за авторски изложби. А предложението, свързано с Кольо Карамфилов, не е било за него като художник, а за кураторството на негова изложба /in memoriam/ на Галина Лардева и Радост Коцева. Другото предложение е било за галерия „Сариев“.
Миразчиев припомни, че на обсъждането за промени в статута за награда Пловдив е имало предложение тя да се дава и за проекти/кураторство, но е било единодушно отвхърлено.
"Защо сега се повдига пак този въпрос?
Имаме толкова много художници, защо се предлагат проекти?
Седмицата на съвременното изкуство, на която съм куратор толкова много години, никога не съм си позволил да я предложа, въпреки че миналата година имаше световни имена.
И защо през всичките тези години, докато беше жив, никой не предложи Кольо Карамфилом за наградата "Пловдив " ? Сега, когато го няма, всеки взе да се кичи... Това ми е странно...
Един от големите проблеми на наградите "Пловдив" наистина са журитата. Когато едни награди са авторитетни, журито трябва да е авторитетно и наградите, навсякъде пише- "престижните награди" , да си излъчват от престижно жури. И гласуването да не е 50+1, да е две трети, или с аргументирано съгласие, или становище на всички членове на журито. Щом е ярко постижение, трябва единодушно да е споделено от всички, а не да е буря в чаша вода".
Цялото интервю с Емил Миразчиев е в звуковия файл.
Малко над 1 милион лева възлизат спестените средства от бюджета на Фондация „Пловдив 2019“ за миналата година, който е в размер на 3 милиона 618 хиляди лева. Изразходваните средства са малко над 2 милиона. Според отчета на фондацията изпълнението на бюджета е 56%. От общо 2 милиона и 600 хиляди лева бюджетна субсидия от Община Пловдив, са похарчени..
Станаха ясни номинациите за наградите „Икар“, връчвани от Съюза на артистите в България. Актьорът Явор Милушев получава наградата „Икар“ за изключителен принос към българския театър, съобщиха от актьорската гилдия. Призът „Икар“ за чест и достойнство се присъжда на 76-годишния актьор - ветеран в Пловдивската драма Стоян Сърданов. Пред..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 22.02. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ (нови книги) Алеко Константинов. Бай Ганьо. До Чикаго и назад, пътеписи, разкази, фейлетони. 402 стр., ок. 7А, Фама+, 2025. Мика Валтари. Синухе Египтянинът. 600 стр., 7А, Изток-Запад, 2025. Владимир Зарев...
Изложба базар на мартеници, изработени от майсторките от Клуб „Българка“, ще се открие тази вечер от 18 ч. в читалище „Възраждане“. Проявата включва литературно-музикална програма с участието на приятели на читалището. Това е втора поред изложба, посветена на 1 март, като началото беше поставено миналата година. Клуб „Българка“ съществува..
Сега, когато футоролозите ни уверяват, че идва епоха, в която ще трябва да преизобретим себе си, в "Срещите" се връщаме към някои изконни човешки качества. Обединихме ги във въпроса: "Какво означава да принадлежиш към човешкия род днес?" Търсим отговорите с писателя Красимир Димовски и богослова Радослав Паскалев.