Благодарност към държавата и очакване час по-скоро да се срещнат с публиката – така ръководителят на Ансамбъл “Тракия” проф. Даниела Дженева и директорът на Драматичен театър Пловдив Кръстю Кръстев приемат новината за отварянето на танцовите зали, театъра и операта.
Тя дойде днес след среща на двама министри – на здравеопазването Кирил Ананиев и на културата Боил Банов с представители на танцовите съюзи и на Съюза на артистите и след като в празничния 24-ти май се проведе протест срещу затворените танцови зали.
За Ансамбъл "Тракия" ръководителката му проф. Даниела Дженева
“Аз поздравявам колегите за това, което направиха – доста съдържателно и ясно поставиха началото, но още сме далече от нашата работа. Нашата работа не е само игра на хора” - коментира в предаването “Ден след ден” на Радио Пловдив Дженева, която е и зам. ректор на АМТИИ Пловдив.
Във връзка с условията, при които ще може да се играе в зала - не повече от 20 души на разстояние 4 м един от друг - проф. Дженева уточни, че абсолютно ще спазят заповедта. И постави акцент върху съдържанието на програмата, която предстои да се покаже пред публика:
“Въпросът е какво ще покажем на публиката и кога ще се качим на сцената” - подчерта тя, като добави, че и в момента Ансамбъл “Тракия” има дати да танцува на открито за празниците на някои общини, но все още няма потвърждения дали това ще се случи.
Проф. Дженева съобщи още, че не са съкратили нито един човек, а през двата месеца на изолация са съкратили бюджета си за концерти. Според нея, държавата и общините не са заплашили нито един ансамбъл и финансово са се погрижили за тях. Но това, което искат е “условия да изнасяме концерти” и “среща с публиката”.
За Драматичен театър Пловдив директорът му Кръстю Кръстев
Със същото желание - за среща с публиката - е и директорът на пловдивския Драматичен театър Кръстю Кръстев: “Щастлви съм, че всички са живи и здрави, че успяхме да запазим нашата публика. Да не говорим за затъване. Министерството беше така добро да плати нашите заплати. Мисля, че хората ще се отблагодарят на публката, а и на всички” - каза той.
Кръстев е категоричен, че ще се справят с изискванията за 50% запълване на местата на открито и 30 на сто в зала, макар да допусна, че ще е трудно: “Ще подредим зрителите. Въпросът е как ще ги удържим. На някой ще му пречи, ще мине, ще мръдне.”
Програмата, обаче, вече е пренастроена и дори вече е започнала продажбата на билети за постановки, които ще се играят на Античния театър и в Лятното кино. Предстои и среща на публиката с актьорите, която се планира да е в дора на театъра на 11 и 25 юни. На нея трупата ще сфери идеите си за теми и сюжети с интереса на своите почитатели.
А на въпрос дали се притеснява, че актьорите ще трябва да подписват декларация, че излизат на сцената на своя отговорност и дали ще има такива, които се отказват да играят заради страх от зараза, Кръстев отговори така: “Всички актьори на пловдивския театър имат по-голямо желание от зрителите да излязат на сцената и всички са готови да поемат този риск".
За да няма заразен, който да спре работата на целия театър, обаче, той подчерта, че трябва да се действа "внимателно" и отговорно", а не "по пионерски".
Интервютата с проф. Даниела Дженева и Кръстю Кръстев са в звуковите файлове
Нова книга на ИК "Жанет 45", в програма "Точно днес" представяме " Пътна връв " с авторката Наталия Делева . „Пътна връв“ е фин, въздействащ роман за последствията от семейното насилие върху децата през погледа на жена, напуснала родината си, която се опитва да изгради нов живот. С помощта на терапия, тя започва да осмисля преживяното..
Теодосий Спасов ще представи новия си проект Balkan moods тази вечер в Малката раннохристиянска базилика, в Пловдив, съобщават организаторите от „Камерна сцена Пловдив“ и международния младежки фестивал „Кръстопът“. Проектът е плод на сътрудничеството и алхимията между петима артисти, които представят нов репертоар за квинтет, отличаващ..
В оспорваната клавирна надпревара на Вторият национален музикален конкурс „Милчо Левиев“ се включиха най-изявените и талантливи млади пианисти в България на възраст между 10 и 25 навършени години. Паралелно със състезателната част на концертния подиум на НУМТИ „Добрин Петков“, талантливите младежи участваха в майсторски класове и творчески семинари,..
През 60-те години на ХІХ век, преди да стигне до откриването на Троя, тогава все още непрочутият Хайнрих Шлиман първо изследва острова на цар Одисей – Итака, където не намира нищо особено. После минава през Микена, градът на цар Агамемнон, а също и през Тиринт. Когато стъпва на егейското крайрежие на Турция, той първо отива в селото Бунарбаши,..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 1 2 . 07. 202 5 бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ърскин Колдуел. Божията нивица. 216 стр., ок. 4А, Нике, 2025. Иън Макюън. Изкупление. 402 стр., 6А, Колибри, 2025. Капка Касабова. Анима. 480 стр., 7А, ICU, 2025. Сю Хинсенбъргс...