Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Превозвачите няма да пуснат градските автобуси до селата

Снимка: община Пловдив

През тази седмица бяха проведени разговори за възможностите градският транспорт на Пловдив да обслужва населените места в по-малките  съседните общини. Срещата беше инициирана след поредица от писма до кмета Здравко Димитров с молби, подкрепени от стотици подписи на жители от съседните села за по-удобен и редовен транспорт.

Основният въпрос е как автобусите, които се движат по общинската транспорта схема, да могат да возят пътници не само до най-близките на Пловдив села, но и до по-отдалечените в общините Родопи и Марица

Веселин Дошков, управител на "Хеброс бус" каза пред Радио Пловдив: "Преди да предлагат подобни стъпки от община Пловдив трябва да прочетат нормативната база. Община Марица са много деликатни по този проблем, защото след подобни стъпки цели населени места са без транспорт. До по-далечните села пътуват само по трима човека и това обезсмисля обслужването на такава линия от нас, превозвачите."

Петко Ангелов от "Автобусни превози Пловдив": "Не съм запознат с подобна идея, но според нас не е рентабилно, но ако общината си покрие разходите може и да стане. Ще има пътници само сутрин и вечер, през деня няма как да има подобни курсове. Дори и да има обществена поръчка моята фирма няма да се включи."

Димитър Чолаков, управител на "Автотранс 2000": "Подобна идея би трябвало да реши областната управа и общините. Като цяло си има областна транспорта схема и за тези села в общините Родопи и Марица пътуват автобуси. Не съм обмислял тази идея, но смятам, че ще се наруши точно областната схема."

На този етап кметовете на общините "Марица" и "Родопи" Димитър Иванов и Павел Михайлов отказаха коментар по темата. 

Коментар на кмета на село Крумово Румяна Самоковарева: "Има желание на хората от селото за този вид транспорт. Дори имаше такава линия, маршрутна линия номер 2, не знам защо тя се оказа непечеливша за самото дружество и тя спря да съществува. Ако трябва подписка, би могло веднага да се направи такава от хората, защото те са много активни. Село Крумово няма междуградски транспорт с автобуси или маршрутки."


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54