"Новата ситуация постави огромно предизвикателство. Ние учителите и университетските преподавател,и сме свикнали да работим с аудиторията „на живо“. Педагогическата реторика изследва тази комуникация в класната стая, в университетските семинарни зали и аули и изведнъж цялата наследена традиция беше поставена на изпитание. На дневен ред дойде една от новите форми на модерната реторика – виртуалната, в епохата на дигиталните технологии и интернет.“ Това заяви д-р Маргарита Александрова – преподавател в ПУ „Паисий Хилендарски“.
Тя уточни, че виртуалната реторика се свързва със сайтове, портали, слогове, социални мрежи и виртуални форуми, с които учениците и студентите са свикнали като форма на виртуалното общуване. За разлика от тях, преподавателите прекарват много по-малко време в социалните мрежи.
„Виртуалната реторика преосмисли изведнъж понятията. Аудиторията вече не беше на живо, а речта беше адресирана в пространството и може да бъде мултиплицирана“.
По думите на д-р Александрова, заставайки в интернет пространството, педагогът-оратор приема условията на комуникация в интернет и се превръща в интернет оратор с всички следствия от това.
„Самият виртуален оратор е поставен пред камерата и микрофона и това определя нови изисквания към неговите умения. Моите студенти за първи път този семестър трябваше да свикнат с това, че публиката не е на живо и със съвсем новите форми на реторическата комуникация“.
Д-р Александрова подчерта, че учителите е трябвало да придобият нови умения, за да успеят да се справят със ситуацията. Ключови за това се оказват техните презентационни умения пред аудитория.
"Трябва да се дават творчески, а не репродуктивни задачи. Децата в училище не се забавляват достатъчно, по всички проблеми са засипани със задачи. Постигнахме ниво на отегчение и преумора. Къде отидоха шегата, контактът в обучението онлайн? Въпросът не е само в това да се изсипят знанията, а да се създаде интерес и желание у учениците и студентите да поискат това знание".
Д-р Александрова е убедена, че връщане назад няма и новата ситуация, към която вървим "малко взривно", трябва да бъде осъзната и приета.
"Обучението онлайн си има своите специфични страни и своите предимства. Трябва да се мисли за технолиите на педагогическата работа. Все едно да сравняваме театъра с киното и да спорим кое е по-съвършено. Това са съвършено различни неща. Това са цели сценарии. Тук вече идват актьорската работа, анимацията и т.н. Това са нови огромни възможности".
Повече - от звуковия файл.
Рекултивацията на старото депо за утайки край Катуница бе дискутирана на заседание на Общинския съвет на Садово днес. Проблемът с хвостохранилището стана отново актуален след големия пожар в края на октомври, чието потушаване отне десетина дни. Според председателя на местния парламент Атанас Телчаров потушаването на пожара решава проблемът на..
В България вода има. Средно годишно страната ни разполага с 20 млрд. м. куб. вода, а този ресурс е четири пъти повече, отколкото ни е необходимо. Въпреки това, страната ни страда от безводие и проблемът все повече се задълбочава. Има населени места с ВиК системи, които губят над 90% от водата. Може ли да бъде спряно „изчезването на водата по пътя“?..
Пловдивското ОУ „Кочо Честеменски“ ще подкрепи децата на загинали полицейски служители със специална благотворителна кампания. Учениците са подготвили коледни предмети, с които организират благотворителен базар в най-близкия супермаркет, като средствата от продадените изделия ще отидат за закупуване на подаръци за децата, загубили свой родител..
"Не вярвам тази седмица да бъде избран председател на Народното събрание". Това заяви в програма "Точно днес" политологът Тончо Краевски, в коментар за зациклилата политическа криза у нас. Той добави, че е умерен песимист за този парламент и прогнозира, че дори да бъде избран председател, той върви към своя край. "Защото така, както в..
Kак да насърчим повече оптимизъм в нашите деца? Или, по-реалистично, как да ги предпазим от песимизма? Започнахме тази тема още в сезон 2 в разговор с психолога Донка Дойчева-Попова . Сега ви представям една изпробвана икономическа техника, която ще ви покаже, че има фактори за успех, които са изцяло във ваша власт. За да я използваме, се налага..