В следващите 8 години пловдивчани ще се возят на автобуси с най-високия екологичен клас – Евро 6, с над 72 места, климатици и платформи за труднодостъпни граждани. Това ще стане след подписването на договора за обслужването на 8 линии на градския транспорт идната седмица, обяви в предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив зам. Кметът с ресор Транспорт Тодор Чонов.
„Очакваме да се доставят такива нови автобуси. Надявам се с подписването на този договор подвижният състав да става все по-привлекателен за пловдивчани и гостите на града“, каза той.
И след посписването на договора познатите на пловдивчани превозвачи ще обслужват 8-те градски линии - 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Причината е, че Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков са спечелили обществената поръчка за превоз с „Консорциум Градски транспорт Пловдив 2020“. „Те са единствените, които подадоха оферта“, обясни Чонов.
По думите на зам.кмета, и в момента община Пловдив осъществява контрол на превозвачите за начина, по който извършват услугата. Той обясни, че заради установени при проверки нарушения, свързани с намален брой коли и пропускане на курсове, превозвачите се глобяват.
"Последните неустойки, които наложихме в началото на септември, за Хеброс бус от около 140 хиляди лева, а за Автотранс 2000 – около 120 хиляди лв. Изпратени са нотариалните покани. Очакваме да започнат да плащат. Но има процедури по обжалване. За нас е по-важно с ежедневните ни срещи да ги принудим да си спазват предписанията, както са по договор", каза Тодор Чонов.
По думите му, в края на годината приключват процедурите по общинския транспортен проект и Общината има готовност да го надгражда, което също ще допринесе за по-добрия обществен транспорт в Пловдив.
Интервюто с Тодор Чонов е в звуковия файл.Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..