Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Създават регистър на медиците и доброволците в Пловдив

В понеделник ще се реши за разкриването на Ковид-сектори в общинските здравни заведения

| обновено на 17.11.20 в 18:05
Снимка: Община Пловдив

Общински медицински съвет ще координира работата на общинските здравни заведения в Пловдив в усложняващата се ситуация с разпространението на коронавируса. 

Съветът бе учреден днес и включва ръководителите на всички общински здравни заведения за болнична и доболнична помощ. Новата структура ще се ръководи от директора на Дирекция "Здравеопазване" в Община Пловдив д-р Калин Калинов.

Медицинският съвет към Общината ще подпомага дейността на Общинския кризисен щаб и ще работи в пълен синхрон с Медицинския експертен съвет към Областния кризисен щаб.

По искане на д-р Калинов до края на седмицата ръководителите на общинските здравни заведения ще подготвят доклади за финансовата и техническа готовност, както и за кадровата обезпеченост за разкриване на КОВИД-сектори в лечебни структури, които управляват.

В понеделник Медицинският съвет към Общината ще реши къде и колко да бъдат новоразкритите КОВИД зони.

„Ако има ДКЦ-та, които нямат възможност да разкрият зони за борба с пандемията, ще подпомагат с екипи колегите си, това е принципът на солидарността. Работим в сътрудничество със синдикатите и няма да нарушим законодателството, всеки ще даде доброволно съгласие за командироването си“, заяви на заседанието Калин Калинов.

Като най-голям проблем присъстващите отличиха липсата на достатъчно кадри затова бе прието предложението за създаване на единен регистър на медицинския персонал и доброволците. Неговата цел е да поддържа актуална информация за нуждите от специалисти в отделните болници и ДКЦ-та и да подпомага процеса на командироването на кадри.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Протест затваря за два часа в събота граничния пункт Маказа

Граждански протест с настояване за пълно и безусловно отваряне на границата между България и Гърция при ГКПП "Рудозем" ще е проведе утре между 10 и 12 часа.  Тогава  ще бъде временно блокиран пътят към граничния пункт „Маказа – Нимфея“, съобщи организаторът Тодор Батков.  Движението ще бъде спряно и това  ще засегне всички превозни средства...

публикувано на 01.08.25 в 10:11

Започва тридневният фестивал "Уикенд в Пловдив"

В първия ден на август започва фестивалът "Уикенд в Пловидв". Осмото издание се провежда на 1,2 и 3-ти август и се организира от  Съвета по туризъм  и общината и е финансиран от годишната програма за развитие на туризма.  В програмата са включени дегустации на вино, безплатни екскурзоводски турове, градска игра със загадки и експедиция из..

обновено на 01.08.25 в 08:39

Студенти от 11 държави се включват в семинар за Родопите

Третото издание на международния интердисциплинарен семинар "Културна карта на България - Родопите" се провежда в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". В него се включват студенти от Великобритания, Германия, Гърция, Ирландия, Испания, Италия, Полша, Сърбия, Тайван, Украйна, Япония.  Програмата е интензивна и разнообразна. Включва..

публикувано на 01.08.25 в 08:38

Пловдив се включва в Световната седмица на кърменето

Пловдив се включва в отбелязването на Световната седмица на кърменето, която започва от днес.  Тази година глобалната инициатива е посветена на създаването на устойчива система за подкрепа и преминава под мотото „Кърменето като приоритет: да създадем устойчива подкрепяща среда“.  Тазгодишната тема подчертава за пореден път, че успешното..

публикувано на 01.08.25 в 08:31

Община Карлово предоставя средства за ремонт на родилното

Община Карлово ще предостави средства за ремонт в Акушеро-гинекологично отделение на МБАЛ „Д-р Киро Попов“. Община Карлово ще предостави субсидия в размер на 60 000 лева за ремонтни дейности  в АГ отделението на МБАЛ „Д-р Киро Попов“, това реши Общински съвет Карлово. Средствата ще бъдат изразходвани за належащ целеви ремонт на..

публикувано на 31.07.25 в 17:39