Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през 2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .
Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно.
„Броят на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .
Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.
„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност.
Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.
Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .
Сред тях са:
Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон, премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел наистина 31 часа кормуване или по- малко.
„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.
В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.
Иво Инджев представя утре новата си книга "Остродумия" в столицата. А днес навършва 70 години и е събеседник в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден". Разговорът с него е не само за историите, включени в книгата, но и по актуалните политически теми. Книгата е с обем от над 600 страници, с твърди корици, на издателство "Сиела"...
Утрешното гласуване на втория вот на недоверие заради корупция към правителството „Желязков“ няма да успее, въпреки че ДПС-ДПС оттегли подкрепата си за управлението, коментира пред Радио Пловдив социологът от „Алфа Рисърч“ Павел Вълчев. Според него ДПС на Ахмед Доган е в трудна ситуация и няма силен ход, независимо дали подкрепя кабинета и има..
В програма "Точно днес" говорим за втория вот на недоверие към кабинета с политолога Любомир Стефанов , с него анализираме и политиките на ДПС-ДПС, както и появата на новите парии "България може" и "Непокорна България". Политологът каза в началото, че този вот ще е неуспешен, въпреки последните турбуленции. " Изглежда, че у нас този инструмент..
В Бачковския манастир тече усилена подготовка за посрещане на поклонниците за Великден. На втория ден след Възкресението там се провежда най-старото литийно шествие у нас. Хиляди миряни от цялата страна и чужбина се включват в поклонническия път на чудотворната икона на Света Богородица до местността Клувията. През годините миряните споделят, че..
В сряда запазваме внимание към важните финансови новини на седмицата, преди да настъпят празниците. Говорим за готовността да влезем в еврозоната от 1 януари 2026, за митата, които Доналд Тръмп налага и за очакванията за ЕС, свързани с този финансов механизъм, ползван активно от САЩ - коментар на финансовия анализатор Цветослав Цачев ...