Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през 2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .
Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно.
„Броят на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .
Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.
„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност.
Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.
Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .
Сред тях са:
Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон, премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел наистина 31 часа кормуване или по- малко.
„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.
В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.
Петнадесетата Национална конференция за редки болести и лекарства сираци събира в Пловдив над 230 медицински специалисти, представители на пациентски организации, здравни власт и индустрия. Те ще споделят опит и ще се запознаят с актуални новости в областта на диагностиката, лечението и проследяването на редките болести. През последното..
"Нощ на Ангелите“ отбелязва петото си издание с най-мащабния благотворителен фестивал, правен до сега. Събитието ще се проведе на 14-ти и 15-ти септември на Гребната база в Пловдив и разраства мащаба си, за да докаже, че за доброто няма граници. И тази година се запазва традицията на 17-ти септември, денят в който почитаме паметта на..
Промените при шофьорските изпити от декември месец няма да допринесат за подобряване на пътната безопасност. Те са козметични, необходими са доста по-големи промени, но няма воля да бъдат предприети. Това коментира Трендафил Маринов от Съюза на автоинструкторите по повод промените в наредбата за придобиване на свидетелство за правоспособност. С..
На прага на есента в региона върлува предимно КОВИД, който напук на твърденията, че протича леко, въобще не е така. Пациентите се оплакват от силно главоболие, много силни болки в гърлото. Хубавото е, че продължава около 5 дни, обясни д-р Костадин Сотиров , председател на Регионалната колегия на общопрактикуващите лекари в Пловдив. Типичните..
Нямаше технически проблеми по автобусна линия 25, в която пилотно стартира електронната система за таксуване в градския транспорт. Десетки граждани вчера са закупили билетчето си с банкова карта, съобщи управителят на фирмата-изпълнител "ТИКСИ" Николай Недялков. "Най- вероятно е вид любопитство, за да видят хората как работи системата. Очакваме с..