„Какво означава призивът “бъди себе си” в свят, в който “всеки е уникален”, но всички са еднакви и едноизмерни? Възможно ли е да запазим себе си в това ново общество? Къде е границата между пазарния ни избор и превръщането на самите нас в продукти?“ - въпроси на нашето време, все по-валидни, а отговорите се случват все по-уклончиви, и никак често. Срещаме ви с драматурзите Ясен Василев и Иван Димитров, с които разговаряме за пиесата „Маркет“ на Теодора Георгиева, както и за алтернативните форми за спасение на българското изкуство.
„Мarket”, пиеса за куклен театър за възрастни от Теодора Георгиева, представя свят, в който всеки може да постигне консуматорско благополучие, като си закупи нова идентичност. Пиесата поставя на преден план конфликта между пазарния натиск да влизаме в лесно контролируеми и конвертируеми идентичности формули (продавани ни от терапевти, експерти и гурута) и вътрешния бунт на личността, която все не успява да се впише и винаги излиза от предписаните ѝ контури. Пиесата е номинирана в Конкурса за нова българска драматургия „Иван Радоев“, Плевен, 2019 година
Теодора Георгиева е завършила специалностите „Педагогика на масовата и художествена комуникация“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (2014), както и „Драматургия“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ (2018). Професионалният ѝ опит като драматург включва: „Хензел и Гретел“, Младежки театър „Николай Бинев“ – София; „От-чая-ни-е“, I am studio – София; „Славеят“, Държавен куклен театър – Сливен, „Вътрешният глас“, Младежки театър „Николай Бинев“,„Храбрият оловен войник“, КТ „Георги Митев“- Ямбол. Участвала е във фестивала “From Page to Stage” (2018), както и в „Панаир на младите – Site-specific 2018“. Сценарист е на късометражния филм „Стъпки“.
Драма пакт е неформална група от писатели и артисти, които споделят ресурси, вместо да се състезават за тях. Замислена е като платформа, която да развива, подпомага и продуцира нови форми и формати в съвременната драматургия.
Сцена в Jazz-a e платформа за съвременни сценични форми, финансово подкрепена от Национален Фонд "Култура".
С участието на:Емилия Копчева,Живко Джуранов,Ивомир Игнатов- Кени,Здравка Христозова,Марин Неделчев
cover picture- Цвета Ерменкова
След представлението ще се проведе дискусия с актьорите и автора на пиесата. В нея ще вземат участие и драматурзите Ясен Василев, Иван Димитров и Александър Мануилов.
Модератор на дискусията - Борис Зафиров
Входът е свободен!
„Национална служба за охрана. Спомени на Генерала“ е книга, която излезе наскоро и която бе повод нейният автор да бъде гост в предаването Клуб "Неделя". Тя е дело на най-дълго заемалия ръководния пост в НСО – генерал Димитър Владимиров. В продължение на 12 години и половина, между 1992 и 2004-та, той работи с трима български президенти: Желю..
В програма "Точно днес" разказваме за благотворителния концерт, който предстои в Пазарджик. Той се прави за втора година по идея на фондация Род. Концертът ще се проведе на 8 декември, от 14:30 часа в спортна зала "Васил Левски". Мотото на инициативата е " Да откриеш семейство за Коледа 2024 ". Тя ще събере изпълнители за каузата, в помощ на деца и..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 2 3 . 11. 2023г. бяха представени следните заглавия: БНР подкасти · Преге - 23 ноември 2024 Рубрика „Напълно непознати“ Антон П. Чехов. И тъй, шаранът се побърка. 160 стр., тв. к., ок. 4а, Кръг, 2024. Жозе Родригеш душ Сантуш. Тайната на Спиноза. 512 стр., ок. 5А,..
Православната църква отбелязва днес паметта на Св. Климент Охридски. Той е един от учениците на Св. св. Кирил и Методий, средновековен български учен и първият епископ, проповядвал на старобългарски език. Основател е на Охридската книжовна школа. Българската православна църква го тачи като един от Светите Седмочисленици. Имен ден празнуват..
Именитата пианистка Венета Нейнска поставя началото на европейското си турне „Пътища и посоки“ в Дом на културата „Борис Христов“ в Пловдив. Най-добрият концертен роял „Стейнуей“ в България ще звучи с изпълнението на произведенията на Шопен, Рахманинов, Крайслер, Мануел да Файя, Кристоф Вилибалд Глук, Франц Шуберт. „Подобно на начина,..