Страните от ЕС имат срок до 30-ти април да изпратят на ЕК националния си план за възстановяване от Ковид – пандемията. През февруари България представи втори преработен вариант на плана, който е на стойност над 14 милиарда лева и залага ръст на БВП до 25-та година от 21,7 процента и намаляване на безработицата до 3,5 на сто.
Един от стълбовете в Плана са инвестициите в иновации, образование и икономическо развитие. За него са предвидени близо 26 на сто от бюджета му като очакванията са икономиката ни от работеща на ишлеме да се базира на знанието и иновациите. За да стане индустрията ни интелигентна, се предвижда публична подкрепа за развитие на индустриалните паркове и подобряване на инфраструктурната им свързаност като за целта ще се създаде фонд от 490 милиона лева.
Тракия икономическа зона, създадена край Пловдив, е сред добрите примери за публично – частно партньорство в Източна Европа с привлечените през последните 20 години 3 млд евро инвестиции, 180 компании и хиляди работни места. В момента се работи по проект Консорциум Въглеродно неутрални индустриални паркове, като целта е развиване на зелено производство и постигане на целите на ЕК за намаляване на въглеродните емисии до 2030 година, а до края на 22-ра година фирмите в индустриалната зона ще ползват зелена енергия, каза изпълнителният й директор Пламен Панчев:
За развитието на Тракия икономическа зона допринася и Красимир Петков, бизнесмен, който 30 години се занимава с роботика в САЩ и България, и в момента в неговия завод в Пловдив се асемблират първите в страната електрически камиончета. Петков е категоричен, че България трябва да инвестира в модерни производства и в знанието за тях.
И икономическият анализатор Петър Ганев смята, че икономическите центрове трябва да бъдат моторите на индустриалното развитие в страната като едновременно с това се преодоляват дисбалансите между отделните райони и като цяло между Север и Юг. Според него страната ни трябва да преосмисли привличането на повече средства от Плана за възстановяване през тази и следващата година, когато щетите от ковид – пандемията ще бъдат най- големи.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..