Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

По-бързо и по-сигурно от Пловдив до Бургас

Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за  нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са  подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева: 

 Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия  "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски. 

Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап  продължава рехабилитацията на пътя, като са  включени и допълнителни участъци. 

Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и  в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като  изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта  на  системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се  водят влаковете по безопасни трасета,  телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.

Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.

За препятствията  в процеса на изпълнението на проекта  инж. Иван  Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които  през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството,  е трябвало да  се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места. 

Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Все чакаме принца на бял кон, а той идва на магаре

Изборът на председател на НС е заложник на промените в Конституцията, които направиха тази фигура потенциален служебен премиер, посочи социологът доц. Татяна Буруджиева.  По думите й живеем в символен свят, в който като избиратели чакаме принца на бял кон, но идва принцът на магаре и ние няма как да го изберем, защото е на магаре... Така влизаме в..

обновено на 26.11.24 в 11:38

Всеки човек може да прояви най- висшата форма на щедрост

По случай "Щедрия вторник" между 3 и 5 декември Българската болнична асоциация организира кампания по кръводаряване заедно с Националния и регионалните кръвни центрове от страната и с партньорството на фондация BCause.  Освен да благодарим на тези, които даряват, празникът е повод да обърнем по-сериозно внимание на темата за дарителството в здравния..

публикувано на 26.11.24 в 11:37
Д-р Николай Болтаджиев

НЗОК не трябва да пести, а да плаща за качествено лечение

Включване на нови профилактични изследвания в пакета, заплащан от Здравната каса, предлагат от здравното министерство с нормативни промени. Целта е ранното откриване на хронични бъбречни заболявания и рак на маточната шийка. Предложението предвижда НЗОК да поема две допълнителни изследвания за оценка на бъбречната функция. Идеята е да се..

публикувано на 26.11.24 в 11:19

Повече от 55% е загубата на вода в Пловдив и областта, от догодина 3,56 лв. куб. м. вода

Цената на водата в Пловдив, Пазарджик и Смолян ще се повиши от 1 януари догодина , показват разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране. Те предвиждат промени в цената на водата в 28-те ВиК дружества в страната. Новите цени са заложени в проект на решение, което ще бъде обсъдено публично в четвъртък в сградата на регулатора.  В Пловдив..

обновено на 26.11.24 в 10:21

Утайките в Катуница са цъкаща бомба, но трябват проект и пари

Рекултивацията на старото депо за утайки край Катуница бе дискутирана на заседание на Общинския съвет на Садово днес.  Проблемът с хвостохранилището стана отново актуален след големия пожар в края на октомври, чието потушаване отне десетина дни.  Според председателя на местния парламент Атанас Телчаров потушаването на пожара решава проблемът на..

публикувано на 25.11.24 в 16:06