Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Модернизират тяговите подстанции по линията "Пловдив-Бургас"

| обновено на 03.05.21 в 10:22

Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.

Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.

Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.

По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.

За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.

Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Дворът на Хуманитарната може да се запази, ако се строи на изток

В двора на Хуманитарната гимназия "Св. Св.  Кирил и Методий" ще бъде построена новата сграда на ОУ „Александър Батенберг“. На последната сесия бе взето решение  за намалени отстояния при проектирането и строителството на новото училище. В същото време от ПП-ДБ продължават да настояват новото училище да бъде изградено върху съседни имоти от..

публикувано на 13.11.25 в 16:23
Мирослав Беляшки

Обвинението срещу мен е върху изопачени доказателства

В Административния съд в Пловдив вчера бе гледано дело по жалба на Мирослав Беляшки срещу отстраняването му от директорския пост в Митница Пловдив. Беляшки се възползва от правото си на отговор, за да обясни повода да подаде жалбата, както и своята гледна точка към задържането му през април тази година и последвалото обвинение за превишаване на..

публикувано на 13.11.25 в 15:58

За да работиш като медицински брат, трябва сърце и усет

Факултетът по обществено здраве ще дипломира първия випуск лекарски асистенти, съобщиха от Медицински университет в Пловдив.  От факултета информират, че средният успех от следването на 14-те завършили е 4.84, а от държавните изпити – 5.12. На тържествената промоция дипломи ще получат общо 187 бакалаври от специалностите „Медицинска сестра“,..

публикувано на 13.11.25 в 12:09
Петър Мишев

Липсата на диалог за бюджет 2026 е притеснителна

Въпреки че синдикатите определят бюджет 2026 като възможен, и те имат съображения към предложената рамка и резерви към начина, по който е изготвен. Икономическият анализатор от КНСБ Петър Мишев подчерта, че липсата на реален социален диалог между държавата, бизнеса и синдикатите тази година е притеснителна. Добави, че това напрежение е..

публикувано на 13.11.25 в 09:56

Бюджетът и казусът Лукойл притискат транспортния сектор

Напрежението между държавата и работодателите се задълбочава след бойкота на последните заседания на Тристранния съветза сътрудничество. Кабинетът вече обяви, че ще приеме проектобюджета без допълнителни обсъждания.   Пред Радио Пловдив председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че бизнесът не е..

публикувано на 13.11.25 в 09:23