Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.
Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.
Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.
По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.
За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.
Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.
Община „Марица“ започва поетапно въвеждане на разделно събиране на отпадъци. Шест села ще участват в инициативата, това са Труд, Трилистник, Скутаре, Войводиново, Маноле и Царацово. Проектът стартира днес от Царацово, като селото е първото, в което жителите получават тази възможност. Кметът на Царацово Димитър Петров съобщи, че за кампанията..
Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев. Той посочи, че през последните..
Европа не е в ситуация да ескалира търговска война със САЩ. Това коментира икономиста Георги Вулджев по повод въведените от САЩ широкообхватни мита. Той обясни, че ние сме зависимата страна, защото имаме търговски излишък. Това дава възможност на Тръмп да налага мита на много повече европейски стоки, отколкото ЕС на американски...
В Световния ден на здравето десетки пловдивчани, въпреки априлския сняг, се включиха в кампанията на община Пловдив за безплатно измерване на кръвно налягане и кръвна захар. Инициативата е под надслов "Самоконтролът е ключът към здравето! Погрижи се за себе си!" и се проведе в общинските ДКЦ-та. С търпение и внимание в ДКЦ 1 медицинският..
Световният ден на здравето, 7 април, през тази година е по темата: " Остаряване и здраве: Доброто здраве добавя живот към годините" . В програма "Точно днес" говорим за важните акценти на подобни кампании и честитим празника на лекарите и здравните работници с проф. д-р Румен Стефанов дм, ръководител на катедра "Социална медицина и обществено..