Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират тяговите подстанции по линията "Пловдив-Бургас"

| обновено на 03.05.21 в 10:22

Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.

Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.

Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.

По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.

За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.

Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Нощ на ангелите" превръща Пловдив в град на доброто

"Нощ на Ангелите“ отбелязва петото си издание с най-мащабния  благотворителен фестивал, правен до сега. Събитието ще се проведе на 14-ти и 15-ти септември на Гребната база в Пловдив  и разраства мащаба си, за да докаже, че за доброто няма граници.  И  тази година се запазва традицията на 17-ти септември, денят в който почитаме паметта на..

публикувано на 12.09.24 в 15:44

Промените при шофьорския изпит няма да намалят катастрофите

Промените при шофьорските изпити от декември месец няма да допринесат за подобряване на пътната безопасност. Те са козметични, необходими са доста по-големи промени, но няма воля да бъдат предприети. Това коментира Трендафил Маринов от Съюза на автоинструкторите по повод промените в наредбата за придобиване на свидетелство за правоспособност. С..

публикувано на 12.09.24 в 10:29

От края на септември можем да се ваксинираме и за КОВИД, и за грип

На прага на есента в региона върлува предимно КОВИД, който напук на твърденията, че протича леко, въобще не е така. Пациентите се оплакват от силно главоболие, много силни болки в гърлото. Хубавото е, че продължава около 5 дни, обясни  д-р Костадин Сотиров , председател на Регионалната колегия на общопрактикуващите лекари в Пловдив.  Типичните..

публикувано на 12.09.24 в 10:09

Е-системата за автобусите е готова, от общината зависи стартът й

Нямаше технически проблеми по автобусна линия 25, в която пилотно стартира електронната система за таксуване в градския транспорт. Десетки граждани вчера са закупили билетчето си с банкова карта, съобщи управителят на фирмата-изпълнител "ТИКСИ" Николай Недялков. "Най- вероятно е вид любопитство, за да видят хората как работи системата. Очакваме с..

обновено на 11.09.24 в 11:24

Правилата на училищно ниво са най-доброто решение

Предложението на синдикат „Образование" към КТ“Подкрепа“ с промяна в Закона за предучилищното и училищното образование, родителите да подписват договор с учебните заведения, че децата им няма да използват мобилните си телефони в учебните часове предизвика обществения интерес и коментари.  За програма "Точно днес“ директорът на СУ „Черноризец..

публикувано на 11.09.24 в 11:21