"Околовръстният път на Пловдив е невралгичен път, през който преминават десетки леки и тежкотоварни коли на ден. Това предполага изграждане на пътното съоръжение с габарити, отговарящи както на нормативната уредба, така и на интересите на бизнеса и обществото. Инцидентът с верижната катастрофа на ремонтирания участък доказва необходимостта от нашата реакция, заяви изпълнителният директор на „Бизнесът за Пловдив“ Александър Стайков.
Той попита риторично какво точно е наложило поставянето на близо 11,5 км обезопасителни мантинели на прав участък, което създава предпоставки за ПТП, вместо да ги предотвратява.
„Съгласно нормативните изисквания, пространственото развитие на трасето не трябва да предизвиква умора и психическо напрежение у водачите. По личен опит мога да кажа, че се създава впечатление за стесняване на ремонтирания участък, което е предпоставка за ПТП.“
По думите на Стайков, позицията на Сдружението е много ясна и те ще настояват както за преоразмеряване на настоящото платно, така и за премахване на ограничителните мантинели. Така поставени на прав участък, те създават условия за ПТП и ограничават и възможностите за реакция на помощни органи като екипи на „Бърза помощ“ и „Пожарна“, ако се наложи. Поискахме от АПИ на основание Закона за достъп до обществена инфхормация, да ни бъде предоставена информация за одитния доклад, касаещ ремонта на пътя, който е неразделна част от проектната документация относно пътната безопасност.
"От АПИ получихме незадоволителен отговор. „Участъкът – 14 км. не е част от трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България, при което при изпълнение на ново строителство или рехабилитация на участъка, не бил необходим задължителен одит за пътна безопасност. Парадоксът е, че югоизточният обход на Пловдив е обявен за обект от национално значение с решение на МС. Затова е задължително изграждането на път по всички стандарти."
Стайков бе категоричен, че съответните органи трябва да излязат с решение за своевременни конкретни действия. В противен случай "Бизнесът за Пловдив" и Сдружението на международните превозвачи, ще предприемат протестни действия.
Повече - от звуковия файл:
Проблемът със затлъстяването придобива все по-големи размери. България е на шесто място по затлъстяване в Европа, като се очаква в следващото десетилетие да бъдат засегнати 60% от българските деца. Това сочат изнесените наскоро данни на неправителствената организация Коалиция "Затлъстяване". А всяко трето дете у нас е с наднормено тегло,..
В района на Златоград започва строителството на първата геотермална централа у нас за производство на ток. Тя ще произвежда енергия от геотермални води, съобщи индустриалецът проф. Николай Вълканов. Параметрите на проекта все още не са предоставени на общината. "За нас е чест, че инвеститор с такива мащаби, като "Минстрой" е насочил..
Нидерландия, Австрия, Германия, Италия и Испания са предпочитаните от българските студенти дестинации за обучение каза Николай Христанов, мениджър на отдела за висше образование в "Итеграл" преди поредното издание на форума "Световно образование, който ще се проведе в Пловдив тази неделя. Младите хора се ориентират най- вече от възможностите, които..
Област Смолян е с най-лошите и опасни пътища в страната , констатира председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова, след обход на републиканската пътна мрежа в региона. Екип на центъра извърши проверка на участъци по пътя Кричим – Михалково, Грохотно – Тешел, Здравец – Рожен, Белица – Загражден, Срутището..
Все повече са възрастните хора в България и в момента те стигат до 26-27% от населението на страната. Това съобщи в програма "Точно днес" проф. д-р Надежда Илиева от Националния институт по геофизика, геодезия и география към БАН, която коментира за Радио Пловдив демографските процеси в Деня на възрастните хора. Според нея демографските т..