Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово.
Трасето е с дължина 37 км и е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Първата копка направиха транспортният министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски на жп гара Чирпан. Министър Тодоров подчерта, че след 4 години е убеден, че почти изцяло трасето ще бъде обновено.
Министърът заяви: „Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.
Проектът предвижда изграждането на тунел с дължина от 835 м, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. Около 150 души ще работят по участъка, а изпълнител на проекта е обединението „Евро ЖП инфраструктура“.
Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км. „По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп-линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града. Сега стартираме с обновяването на жп-гарите в Оризово и Чирпан“, обясни инж. Софронов.
Проектът предвижда изграждането на чисто нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово, допълни инж. Софронов.
Директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски обясни, че целта е след приключване на обновяването влаковете да могат да развиват до 160 км/час.
Инж. Папукчийски допълни: „След приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига за 3 часа. Планираме да започне строителството и на тунел „Лозарево“, който се прави от 1989 г. Идеята е да приключим този тунел и връзката Карнобат - направление Варна, като го намалим до 1 час. Така ще можем да стигаме от София до Варна през южната дъга, т.е. през скоростната линия, за 4 часа“.
Трасето трябва да е готово до 2024 г.
Едва 36% от завършилите направление „Здравни грижи“ в Медицинския университет в Пловдив работят като медицински сестри и акушерки. Това показват данните на самия университет, съобщи Петя Георгиева, старши икономист от Института по пазарна икономика. Според нея в България има достатъчно лекари, но недостатъчно медицински сестри, за да се..
Президентът Румен Радев ще сезира Конституционния съд заради решението на председателя на Народното събрание Наталия Киселова да не допусне искането му за референдум. В политическите среди се режисират сценарии, които целят да задушат важните теми в обществото, заяви президентът Радев. Манипулациите, че предложеният от него референдум е срещу..
Директорът на Природонаучния музей в Пловдив Огнян Тодоров изтъкна в интервю за Радио Пловдив основните искания на протестиращите музейни специалисти. " Имаме искания за увеличаване на основният държавен стандарт с 20%, а не както е заложено в бюджета 6,49%" - заяви Тодоров. Огнян Тодоров, който е и председател на Сдружението на..
След протеста на националните медии - има ли решение на управляващите за дофинансиране на БНТ, БНР и БТА? Според депутата Тома Биков, член на комисията по култура и медии в Народното събрание ситуацията в в БНР и БНТ не е тревожна от вчера. Но това, което може да се обобщи след изслушването на генералните директори на двете медии вчера е, че..
До шест месеца трябва да е готова Пътна карта за усъвършенстване на пенсионната система в България. Това реши в сряда Народното събрание, като натовари със задачата министерствата на социалната политика и финансите, Националния осигурителен институт, Комисията за финансов надзор и Националната агенция за приходите. Какви са тенденциите за..