Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово.
Трасето е с дължина 37 км и е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Първата копка направиха транспортният министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски на жп гара Чирпан. Министър Тодоров подчерта, че след 4 години е убеден, че почти изцяло трасето ще бъде обновено.
Министърът заяви: „Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.
Проектът предвижда изграждането на тунел с дължина от 835 м, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. Около 150 души ще работят по участъка, а изпълнител на проекта е обединението „Евро ЖП инфраструктура“.
Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км. „По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп-линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града. Сега стартираме с обновяването на жп-гарите в Оризово и Чирпан“, обясни инж. Софронов.
Проектът предвижда изграждането на чисто нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово, допълни инж. Софронов.
Директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски обясни, че целта е след приключване на обновяването влаковете да могат да развиват до 160 км/час.
Инж. Папукчийски допълни: „След приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига за 3 часа. Планираме да започне строителството и на тунел „Лозарево“, който се прави от 1989 г. Идеята е да приключим този тунел и връзката Карнобат - направление Варна, като го намалим до 1 час. Така ще можем да стигаме от София до Варна през южната дъга, т.е. през скоростната линия, за 4 часа“.
Трасето трябва да е готово до 2024 г.
Как се управлява Пловдив, вече близо 2 години, с обещания за резултати и мащабни проекти. Разликата между обещано и свършено коментира в програма "Точно днес" журналистът Любомир Минчев. Според него до този момент кметският екип не може да получи добра оценка като за това причините са много. Темата за слабата и силната кметска власт е много..
Справя ли се българското правителство с подготовката за въвеждането на еврото или подсилва с действия страховете на българите? Според икономиста Боян Дуранкев сама по себе си валутата не носи инфлация или дефлация. По думите му България, целият Европейски съюз, а не само еврозоната, имат тежки икономически проблеми. Той посочи, че правителството..
Американският президент Доналд Тръмп ще приеме днес в Белия дом украинския държавен глава Володимир Зеленски. Двамата ще обсъдят пeрспективите за прекратяване на войната в Украйна.По-късно към тях ще се присъединят и европейски лидери. В петък Доналд Тръмп се срещна с Владимир Путин. Възможен ли е мир в Украйна? „Оптимистът в мен..
От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..
Как се движи младежката безработица в средата на лятото ? В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от директорите на Бюрата по труда в Пловдив и в община Марица - Иванка Власева и..