Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ремонтират жп отсечката Оризово - Михайлово по ОП "Транспорт"

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово. 

Трасето е с дължина 37 км и е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Първата копка направиха транспортният министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски на жп гара Чирпан. Министър Тодоров подчерта, че след 4 години е убеден, че почти изцяло трасето ще бъде обновено.

Министърът заяви: „Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.

Проектът предвижда изграждането на тунел с дължина от 835 м, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. Около 150 души ще работят по участъка, а изпълнител на проекта е обединението „Евро ЖП инфраструктура“. 

Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км. „По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп-линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града. Сега стартираме с обновяването на жп-гарите в Оризово и Чирпан“, обясни инж. Софронов.

Проектът предвижда изграждането на чисто нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово, допълни инж. Софронов.

Директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски обясни, че целта е след приключване на обновяването влаковете да могат да развиват до 160 км/час.

Инж. Папукчийски допълни: „След приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига за 3 часа. Планираме да започне строителството и на тунел „Лозарево“, който се прави от 1989 г. Идеята е да приключим този тунел и връзката Карнобат - направление Варна, като го намалим до 1 час. Така ще можем да стигаме от София до Варна през южната дъга, т.е. през скоростната линия, за 4 часа“.

Трасето трябва да е готово до 2024 г. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията
Петя Георгиева, ИПИ

36% от завършилите медицински сестри работят в болниците

Едва 36% от завършилите направление „Здравни грижи“ в Медицинския университет в Пловдив работят като медицински сестри и акушерки. Това показват данните на самия университет, съобщи Петя Георгиева, старши икономист от Института по пазарна икономика. Според нея в България има достатъчно лекари, но недостатъчно медицински сестри, за да се..

публикувано на 16.05.25 в 17:04

Действията на президента са саботаж, популизъм и лицемерие

Президентът Румен Радев ще сезира Конституционния съд заради решението на председателя на Народното събрание Наталия Киселова да не допусне искането му за референдум. В политическите среди се режисират сценарии, които целят да задушат важните теми в обществото, заяви президентът Радев. Манипулациите, че предложеният от него референдум е срещу..

публикувано на 16.05.25 в 16:42

Искаме увеличение на заплатите в музеите и галериите

Директорът на Природонаучния музей в Пловдив Огнян Тодоров изтъкна в интервю за Радио Пловдив основните искания на протестиращите музейни специалисти. " Имаме искания за увеличаване на основният държавен стандарт с 20%, а не както е заложено в бюджета 6,49%" - заяви Тодоров. Огнян Тодоров, който е и председател на Сдружението на..

публикувано на 16.05.25 в 15:39

Необходим е дълбок структурен анализ за ситуацията в БНР и БНТ

След протеста на националните медии - има ли решение на управляващите за дофинансиране на БНТ, БНР и БТА? Според депутата Тома Биков, член на комисията по култура и медии в Народното събрание ситуацията в в БНР и БНТ не е тревожна от вчера. Но това, което може да се обобщи след изслушването на генералните директори на двете медии вчера е, че..

публикувано на 16.05.25 в 11:06

Младите не могат да компенсират излизащите от пазара на труда

До шест месеца трябва да е готова Пътна карта за усъвършенстване на пенсионната система в България. Това реши в сряда Народното събрание, като натовари със задачата министерствата на социалната политика и финансите, Националния осигурителен институт, Комисията за финансов надзор и Националната агенция за приходите. Какви са тенденциите за..

публикувано на 15.05.25 в 17:01