Лятото е времето на най-многобройните пътувания с влак. От години железният път спестява пари и време. Но ако ЖП трасето е модернизирано, тогава безопасността и комфортът добавят още смисъл в избора да се придвижваш с влак.
Иво Николов има три десетилетия опит като машинист. Качваме се от гара Пловдив и пътуваме с него в локомотива на влака към София. „Ето оттук е вече новата линия. Ей оттук натам всичко е ново до Септември“ - казва Николов.Линията е модернизирана по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 година. На въпрос как би определил пътуването по новия железен път, машинистът отговаря: „Засега го чувствам отлично, защото всичко е ново – релси, чакъл- всичко е чисто ново“.
Пътниците в това направление са на различна възраст. Срещаме и деца, и работещи хора, и пенсионери.
„Комфортно е специално в този влак, и децата го предпочитат – стабилен е, все пак това са последните закупени влакове“ – казва възрастна дама. 8 годишното момиченце, което пътува с нея, добавя: „Обичам да пътувам, чисто е, хубаво“. Знае, че железният път се различава от другия по релсите и признава, че движението по тях е плавно.
„Комфортно е. Приятно е, нормално. Преди малко по-бавно се пътуваше и мотрисите бяха малко по-стари - това е основната разлика. За мен като пътник това е важно“ – включва се в анкетата и мъж в активна работна възраст.
А пенсионер, за когото се оказва, че най-важното е разписанието да се спазва, допълва: „Скоростта е по-висока и времепътуването е по-малко. По-добре е отпреди“.
Освен всичко посочено от пътниците, за машиниста Иван Николов има и още нещо от изключителна важност – безопасността: „По старата линия на места се получават пропадания вследствие на дъждове и температурни разлики. Сега тук са използвани нови релси, нови траверси, нови скрепления – всичко е ново и просто не може да се случи да не е добре.“
Това е и смисълът на инвестициите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Когато проектите се изпълнят, устойчивостта им да служи на хората.
Чуйте репортажа в звуковия файл, а видео може да видите в youtube канала ни:
След трагичния инцидент, при който мъж почина след като клон се стовари върху него в район „Северен“, е освободен от длъжност директорът на Общинско предприятия „Градини и паркове“ Антон Георгиев. На негово място временно е назначен досегашният заместник-директор Радина Андреева. Кметът на Пловдив Костадин Димитров не даде отговор на въпроса..
Дървото, причинило инцидента с трагичен край на бул. "Марица" - север, е било фитосанитарно здраво-клоните са били здрави и с листа, няма видими следи от заболяване, характерни за този вид , съобщи за Радио Пловдив Цветомир Цветков, заместник-кмет по екология на район "Северен. Това показва първоначална проверка, извършена от..
В програма "Точно днес" Тихомир Георгиев от фондация „Смокиня“ разказва за четвърто издание на доброволческия проект „ Светло бъдеще “ по програмата Европейски корпус за солидарност в с. Мраченик. Разнообразието от култури и народности включва 40 души от 15 държави: България, Белгия, Франция, Германия, Италия, Гърция, Полша, Португалия,..
Повечето българи отчитат увеличение на цените в търговската мрежа, за разлика от политиците. Има ли спекула и колко адекватни са набелязаните мерки срещу нея по пътя на България към еврозоната? Според икономиста Румен Гълъбинов през последните два месеца се забелязва увеличение на цените на някои хранителни стоки в търговската мрежа. Това бе и..
Големите ремонти по пловдивските булеварди и улици, които са на стойност над 85 милиона лева, ще приключат до началото на новата учебна година. Това заяви в интервю за Радио Пловдив заместник-кметът по строителство и инвестиции инж. Хакъ Сакъбов. По думите му, засега няма обективни причини за забавяне на започнатите в началото на юли дейности...