Стойността на договора за строителство на емблематичната старозагорска гара е 9 милиона 726 944 лева, а с реализацията на ремонтните дейности тя ще се превърне в изключително модерно съоръжение и ще се повиши качеството на обслужване на пътниците. Проекта включва пълно архитектурно обновяване на сградата, пешеходния подлез, перонните покрития и Пост 2.
Архитект Александър Туджаров от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ очерта предизвикателствата при реализирането на такъв мащабен проект.
„Особено когато става въпрос за обществена сграда, натоварена с такива сложни функции, предизвикателствата са много. Съществуващата сграда трябва да се осигури на съвременни конструктивни норми, което предполага сериозно усилване на конструкцията. Друго основно предизвикателство, е осигуряване на достъпната среда за пътниците – до всички обществено достъпни зони. Това изискване е задължително по българските нормативи, а е и част от европейската нормативна уредба, която приложима за железопътния транспорт. Но основното е, че компанията имаме абсолютното убеждение, че услугата, която предните задания предоставят на пътниците трябва да е достъпна за всички и да пази достойнството на пътниците. Има и много други предизвикателства, свързани с технологията на изпълнение на някои специфични дейности, както и с факта, че гарата функционира на пълни обороти по време на реализацията на ремонта. Но компанията има практика в реализацията на подобни проекти от предходния програмен период и смятам, че ще се справим и тук“, отбеляза архитект Туджаров.
Ремонтните дейности на гарата в Стара Загора вече напредват, отбеляза още архитект Туджаров.
„В момента се изгражда етап 1 от изпълнението, което обхваща чакалнята, касата и плюс едно достъпен етаж за гражданите в източната част на приемното здание. В западната част сме обособили временни чакални за пътниците и временни каси, с обозначен маршрут за всички пътници. След приключване на първия етап, изпълнителите ще навлязат и във втория етап. Също така се работи и по коловозното развитие, изпълнение на хидроизолация на подлеза. След което ще бъдат подменени и перонните покрития на втори и трети перон“, заяви Александър Туджаров.
От Национална компания „Железопътна инфраструктура“ имат амбицията да завършат ремонта на гарата в определените затова срокове.
„Към момента нашата амбиция и тази на изпълнителя, е да се спази срока за изпълнение и да се приключи до края на годината“, подчерта архитектът.
Гарата е пpoeĸтиpaна пpeз 70-тe гoдини, а в експлоатация е въведена през 1982 г. Оттогава до сега това е първият ремонт.

“Науката е много повече начин на мислене отколкото натрупано знание.” — Карл Сейгън. Този цитат ще видите началото на един архив , който събира 14 седмици от моята работа по темата за еврото. Започнах тази кампания не за да давам готови отговори, а за да споделям начина на мислене на един икономист, когато обществото е на ръба между..
Няколко ключови приоритета обединиха участниците по време на VII-ия Национален конгрес на Българския лекарски съюз ( БЛС) с международно участие „Политики в здравеопазването“. Според з ам.-председателя на БЛС д-р Иван Маджаров з адачата на Съсловната организация е да отстоява професионални и устойчиви решения, дори когато те не срещат автоматична..
Каталог на социалните предприятия в Южен централен район – издание издаде Регионалнният център „Развитие на социалната икономика“ – Пловдив. Изданието е насочено както към бизнеса, който търси партньори с кауза, така и към всеки човек, който вярва, че чрез своя избор може да подкрепи положителната промяна. Вече 34 са предприятията в..
Това, което се случи на 1 ноември по време на пловдивското дерби, е меко казано проява на лош вкус. Строим стадиони за хората, които искат да се радват на майсторството на своите любимци, а не да предизвикват недоволство. Това коментира в предаването "Точно днес" кметът на Пловдив Костадин Димитров . Дербито прекратено! Удариха с бутилка..
Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..