В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:
„Резултатите са доста добри, даже надминаха нашите очаквания. Реално сме във владение на терминала от декември 2017 година. Първият влак, който реализирахме беше от януари 2018 г., и влаковете бяха един път на седмица, след което за няколко месеца до средата на 2018 г., станаха два пъти в седмицата. В момента всеки ден обработваме два влака с ремаркета, и един с контейнери. За 2019 – 19 000, което е с 10 000 броя увеличение, за 2020 г. сме на 25 000 броя. Сега през 2021 г. сме на 12 000, като се надяваме да се задържи тенденцията и да нямаме спад спрямо м.г., ние очакваме постепенно увеличаване, напред в годините, предвид на новите проекти, с които работим за обработка на контейнерни влакове, и на други линии от терминала.“
Ковид кризата и ограниченията по границите накараха много фирми да предпочетат претоварването на тировете на влакови композиции. От началото на 2021 г. до момента, превозеният обем товари е колкото за цялата 2018 г.
За добрата практика от разкриването на Интермодалния терминал Цанко Станчев сподели: „На първо място има облекчаване на сухопътния трафик, който има все по-голям проблем, не само у нас, но и в Европа, предвид на увеличения брой на транспортните средства. Това, което ние правим, всеки ден от 30 до 60 ремаркета „се махат“ от пътя, качваме ги на влак, и заминават за своята крайна дестинация по жп транспрорт. Другото е независим транспорт от пътните условия, най - вече през зимния период, при неблагоприятни условия, и не на последно място екологията, това е зелен транспорт, и няма вредни емисии, Мисля, че това е бъдещето!“
Очакванията са след завършването на скоростната жп линия от Пловдив до пристанище Бургас товарите още да се увеличат, каза Цанко Станчев. Той допълни още: „Очакваната полза е по-бързо времепътуваме на товарите от Пловдив до Бургас, което не е малко, понеже железопътният транспорт по времепътувне се сравнява със сухопътния. При завършването на модернизацията се надяваме да се съкрати времепътуването на влаковете, което би дало доста добра конкурентоспособност на железопъннти траспорт спрямо сухопътния. Заедно с превозвачите, с които работим в тази посока бихме могли да увеличим работата на Интермодалния терминал."
С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 в момента се изгражда последният етап от модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас. Осигурените средства за завършването на железопътната магистрала са над 675 млн. лева. Освен линейната инфраструктура, се внедряват и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации, които осигуряват оперативна съвместимост на жп мрежите в целия Европейски съюз. С нея се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори.
Родители и ресурсни учители на деца с нарушено зрение настояват държавата да поеме ангажимент за адаптирането на брайлова азбука учебните помагала, които се използват в училище. Това е един от изводите от проведената в Пловдив кръгла маса, посветена на приобщаването на деца с увредено зрение в системата на средното образование, организирана..
До следващата седмица трябва да се направят оценките за това кои клиенти ще бъдат компенсирани с предвидените от държавата средства за липсата на ток в периода от 21 до 31 декември миналата година, каза Петър Костадинов от пресекипа на ЕВН. Той припомни, че тук става дума за извънредните компенсации от общо около 2,2 милиона лева за цялата..
С разноцветни вдигнати ръце, балони и флашмоб бе отбелязан Международния ден на хората с редки болести в Пловдив. В инициативата, която тази година се проведе в двора на Професионална гимназия по хранителни технологии и техника - град Пловдив /ПГХТТ/, се включи и заместник-кметът по спорт и младежки дейности Николай Бухалов. „Днес е денят, в който..
Заради много студеното февруарско време тази година в Пловдив продажбата на мартеници е слаба. Това споделят продавачи на бяло-червените символи на Главната улица, като допълват, че този сезон и цените са по-високи. Въпреки студа десетки хора са разпънали сергии с мартеници из целия град, но най-вече в центъра на Пловдив. По думите им хората..
Парите за здраве в бюджета на Националната здравноосигурителна каса и защо болниците заплашиха с протест ако бъде прието предложението в средата на годината да се намали цената на клиничните пътеки, коментира в програма "Точно днес" д-р Николай Болтаджиев, който доскоро беше член на Надзорния съвет на НЗОК. Той е категоричен, че тазгодишния бюджет..