В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:
„Резултатите са доста добри, даже надминаха нашите очаквания. Реално сме във владение на терминала от декември 2017 година. Първият влак, който реализирахме беше от януари 2018 г., и влаковете бяха един път на седмица, след което за няколко месеца до средата на 2018 г., станаха два пъти в седмицата. В момента всеки ден обработваме два влака с ремаркета, и един с контейнери. За 2019 – 19 000, което е с 10 000 броя увеличение, за 2020 г. сме на 25 000 броя. Сега през 2021 г. сме на 12 000, като се надяваме да се задържи тенденцията и да нямаме спад спрямо м.г., ние очакваме постепенно увеличаване, напред в годините, предвид на новите проекти, с които работим за обработка на контейнерни влакове, и на други линии от терминала.“
Ковид кризата и ограниченията по границите накараха много фирми да предпочетат претоварването на тировете на влакови композиции. От началото на 2021 г. до момента, превозеният обем товари е колкото за цялата 2018 г.
За добрата практика от разкриването на Интермодалния терминал Цанко Станчев сподели: „На първо място има облекчаване на сухопътния трафик, който има все по-голям проблем, не само у нас, но и в Европа, предвид на увеличения брой на транспортните средства. Това, което ние правим, всеки ден от 30 до 60 ремаркета „се махат“ от пътя, качваме ги на влак, и заминават за своята крайна дестинация по жп транспрорт. Другото е независим транспорт от пътните условия, най - вече през зимния период, при неблагоприятни условия, и не на последно място екологията, това е зелен транспорт, и няма вредни емисии, Мисля, че това е бъдещето!“
Очакванията са след завършването на скоростната жп линия от Пловдив до пристанище Бургас товарите още да се увеличат, каза Цанко Станчев. Той допълни още: „Очакваната полза е по-бързо времепътуваме на товарите от Пловдив до Бургас, което не е малко, понеже железопътният транспорт по времепътувне се сравнява със сухопътния. При завършването на модернизацията се надяваме да се съкрати времепътуването на влаковете, което би дало доста добра конкурентоспособност на железопъннти траспорт спрямо сухопътния. Заедно с превозвачите, с които работим в тази посока бихме могли да увеличим работата на Интермодалния терминал."
С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 в момента се изгражда последният етап от модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас. Осигурените средства за завършването на железопътната магистрала са над 675 млн. лева. Освен линейната инфраструктура, се внедряват и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации, които осигуряват оперативна съвместимост на жп мрежите в целия Европейски съюз. С нея се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори.
Българският туристически сектор е напълно готов за присъединяването към еврозоната и не се очакват никакви сътресения. Това е основният акцент, който постави проф. Румен Драганов, директор на Института за анализи и прогнози в туризма, в интервю за Радио Пловдив. Според експерта, работата с европейската валута е рутинна за бранша. "..
Бюджет 2026 е компромисен и трудно реализуем. Голяма част от параметрите му няма да се срещнат с действителността. Това коментира Лидия Шулева , бивш вицепремиер и бивш министър на труда и социалната политика и на икономиката. Въпреки това според нея промени в него между двете четения няма да има, тъй като Новото време, които са един..
Когато прилагаш нов модел на събиране на боклуците ще има някакъв процес на адаптация като ние ще анализираме сигналите, за да подобрим услугата . Това заяви за Радио Пловдив кметът на район „Тракия“ Георги Гатев по повод публикациите в социалните мрежи и недоволството на жители на района, че около новите контейнери има натрупване на..
По четирима от всеки петима българи се съгласяват, че преходът не е свършил и че демокрацията у нас още не е истинска. Това сочи проучване на агенция „Мяра“. Наблюденията идват на фона на отбелязаната наскоро 36-а годишнина от началото на демократичните, пазарни и прозападни промени в България, допълват социолозите. Данните са от независим..
От Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" алармират за сериозно напрежение сред учителите заради забавени плащания по национална програма. Днес те са изпратили писмо до министъра на финансите Теменужка Петкова с настояване проблемът да се реши своевременно. "Напрежението е породено от факта, че Министерството на финансите не е одобрило три..