Авторът повече от 25 години работи и като литературен историк в Института за литература към БАН.
„Заниманията ми с история на литературата, са от доста време. Имам интерес да откривам, разказвам и анализирам по-малко известни литературни истории. Самата книга съдържа мои изследвания, текстове, истории, които се занимават с малко познатото, с по-интересното в историята на литературата“, заяви в интервю предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Георги Господинов.
Той подчерта, че обединяващото звено между всички части на книгата е това, което е останало извън кадър.
В книгата се разказва една история за български аероплан, който влита в историята на футуризма. Тя обаче дава и отговор на въпроса - защо социализмът е труден за разказване? И още – за следобеда на една идеология, за някогашните лексикони и виновното дете на късния соц.
Георги Господинов смята, че има връзка между виновното дете на късния соц. и това, което сега се случва в България сега. Лошият начин на живот днес, е заровен в късния соц.
„Тъкмо тази шизофрения на късния соц, когато ти говориш едно в кухнята си, а друго публично, не успяхме да я преодолеем и преживеем. Начинът по който днес пребиваваме в отношението към собствената си държава, е пряко следствие и от онова отношение към онази държава, която не беше наша“, коментира още Георги Господинов.
Писателят допълни, че не е изненадан от случващото се на политическата сцена през последните месеци и факта, че вървим към нови предсрочни парламентарни избори.
„Трябва да се мине на друго ниво на разговор. В момента сме затънали в най-ниската точка на това фамилиарно говорене, което е влязло в някаква степен на истерия, която не чуваш другия. Третото, което ни дърпа страшно много като общество, е изричането на всякакви лъжи, фалшиви теории, конспирации и т.н. Липсата на авторитети, които ние сами унищожаваме непрекъснато. Липсата на онази червена линия, която да казва – тук трябва да се спре, тук лъжете, от тук нататък е науката. Прекрачихме всички граници и това е унищожително“, категоричен беше Господинов.
Премиерата на книгата „В пукнатините на канона“ ще бъде на Празниците на изкуствата „Аполония“. Срещата с писателя Георги Господинов е на 5 септември от 19 часа в двора на Художествената галерия в Созопол. По покана на Фондация „Аполония“ Господинов ще води и майсторски клас за творческо писане от 1 до 5 септември.
На 7 септември от 18 часа в рамките на Алея на книгата София Георги Господинов ще се срещне с читатели и ще раздава автографи на щанда на Жанет 45 в книжна шатра 19, бул. „Витоша“.
Цялото интервю с Георги Господинов можете да чуете в звуковия файл.
"Черно хайку" се казва новата стихосбирка на Яна Букова и макар че звучи оксиморонно, това всъщност е една не толкова кратка поема за живота, която изследва "терора на тленността". По-внимателният читател, или по-скоро почитател на творчеството на Букова, ще каже, че това всъщност е продължение на пътеката, по която ни води предишната й стихосбирка..
Девически хор „Евмолпея“ ще изнесе концерт под надслов „Коледен блясък“ на сцената на Епископската базилика на Филипопол с диригент Алия Хансе. Той е част от Коледно-новогодишната програма на Община Пловдив в рамките на дванайстото издание на празниците „Светлина и надежда в Стария град“, организиран от Общински институт „Старинен Пловдив“...
Премиера на пиесата „Венецианска загадка“ от Джузепе Берто представя Драматичен театър Пловдив в Камерна зала. Режисьор на спектакъла е проф. Здравко Митков, сценография и костюми – Петър Митев. Участват актьорите Калин Врачански, Мария Сотирова, Павел Сапунджиев и Мина Каукова. Мъж и жена - бивши съпрузи, търсят път един към друг след..
Новата книга „Илюзионистът” на един от най-успешните съвременни български автори Недялко Славов ще бъде представена тази вечер в Пловдив. Премиерата ще се състои в Литературния салон на читалище "Алеко Константинов". Литературната критика определя романа като многопластов, увличащ и завладяващ. Писателят и блогър Иван Стамболов казва за книгата:..
Тази вечер от 18 часа е откриването на изложба "Малък формат", в галерия "ДПХ", на бул. "Цар Борис III Обединител" 153. Изложбата е организирана около концептуалната рамка, работите да бъдат с размер до 30/30/30 см. Малкият формат може да бъде обхванат с поглед изцяло от близка дистанция. Той предполага приближаване, вглеждане. Въздейства..