Това може да означава смесване на училищна среда с други места като предприятия, центрове за обучение или културни обекти. Смесено е и дистанционното обучение, а в условия на ограничения заради ковид пандемията онлайн контакта между учители, ученици а и родители, то се превърна в спасително решение. Калоян Дамянов, който е председател на Националната асоциация на ресурсните учители, признава, че за него и колегите му от системата на приобщаващото образование, ситуацията е била особено трудна:
Със стартирането на мерките по време на пандемията от коронавирус стана много трудно за работещите в системата на приобщаващото образование. Истината е, че те нямаха опит в това. Но в изтеклите 2 години се създадоха много и различни нови възможности, които всъщност трансформираха дейността на ресурсните учители, психолози и логопеди от присъствена форма да премине частично в електронна среда.
Частично нужната ни подкрепа получихме със създаването на библиотека с ресурси на сайта на Министерството на образованието. Бих искал обаче да обърна внимание на една нова инициатива, организирана от УНИЦЕФ. СТава дума за платформа с видеоресурси, кои о подкрепят елекронното обучение точно на деца, които имат специални образователни потребности.
За това как едно средно училище в Пловдив се възползва от възможностите на смесеното обучение обяснява Емил Начев, който е директор на гимназията с хуманитарен профил „Свети Свети Кирил и Методий“:
При нас паралелките, които са ангажирани с изучаването на така наречените СТЕМ науки, имат обучение в реална среда. Част от часовете преминават в лаборатории на ПУ „Паисий Хилендарски“, на Медицинския уиверситет. Имаме споразумение с КЦМ и част от часовете протичат в лабораториите на дружеството.
Сред препоръките на Европейската комисия за по-широкото използване на смесеното обучение е увеличаване на индивидуалната подкрепа и на системите за наставничество. В този смисъл Комисията препоръчва да се назначи допълнителен персонал, който да помага за ангажирането на учениците и в извънкласни дейности.
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..
Над 400 читалищни дейци от цялата страна подписаха Отворено писмо и го изпратиха до Министъра на културата и членовете на Комисията по културата и медиите в 51-ото Народно събрание. Документът изразява тяхното мнение от програма „Читалища“. В писмото си те посочват проблемите, сред които има огромен интерес – подадени са над 1400 проекта,..
Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма опроверга очакването, че в летния сезон цените у нас ще са с 30% по-високи, каквото мнение се изказа от родни туроператори. Цените за новия сезон са договорени още миналата година, той се продава отдавна на европейските пазари. Близо 20% от англичаните и 12% от германците вече си..
Иновативен подход в часовете по история прилага преподавалят Генка Геройска. Те преподава на учениците от Основно училище "Гео Милев" в село Белозем. При изучаването на Седемте чудеса на античния свят учениците са изработили умалени модели на пирамидите в Гиза, висящите градини на Семирамида и Александрийския фар. Нейният подход е отличен в..