Данните сочат, че 75% от всички жп инциденти се случват на прелезите. През миналата година те са били 21 с шестима убити и 8 ранени, а статистиката за първата половина на тазигодина отчита 10 катастрофи с един загинал и петима ранени на жп прелези, заради нарушаване на правилата за движение.
Модернизацията на жп транспорта цели постигане на по- висока скорост на влаковете – до 160 км в часа като едновременно с това рискът от инциденти и жертви при пресичане на жп линиите от други превозни средства бъде сведен до минимум. Решението е жп прелезите бъдат заменени с жп надлези. Премахване на всички прелези е включено в модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас.
Тя е в процес на цялостна рехабилитация със средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. В момента по жп трасето има 45 прелеза, които ще бъдат премахнати, обясни инж. Иван Бакалски ръководител на проекта:
„В края на проекта 41 прелеза ще бъдат закрити. Ще бъдат построени 38 автомобилни надлеза и един пешеходен. Те ще бъдат изградени на републикански, селскостопански и общински пътища. Със замяната решаваме проблемите, когато пътищата се пресичат на едно ниво. Така ще премахнем конфликтните точки, това е начинът да се спрат честите удари на прелезите.
След модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас ще останат четири прелеза – три от които са на територията на Нефтохим, един на гарата в Долно Езерово“, каза инж. Бакалски.
По жп линията София – Пловдив прелезите също ще бъдат премахнати, като вече има изградени 4 надлеза. Те са в участъка от Септември до Пловдив – до селата Ковачево и Триводици, в района на гара Стамболийски и на гара Тодор Каблешков, който прави връзка с Интермодален терминал – Пловдив.
Общата инвестиция за проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас е почти 414 милиона 156 хиляди EUR, от които 293 милиона евро са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС.
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..