Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

„Ден след ден“ с гласове и истории от ефира на Радио Пловдив

За първи път сигналът на Радио Пловдив прозвучава в ефир през 1955 година. И така вече седем десетилетия „на живо“ на честота FM 94.00 MHz. И на днешния си 70-ти рожден ден Радио Пловдив пак е част от живота на хората и продължава да живее за тях и чрез тях. Честито, колеги! Честито, уважаеми слушатели! За вас ние сме гласове, зад които обаче сме..

обновено на 07.06.25 в 09:41

Екип "Утро" разказва своите истории за Радиото

7 десетилетия са много време и днес екип "Утро"  празнува не просто юбилея на Радио Пловдив, а всичко, което е направено през годините, заедно със слушателите.  В програма "Точно днес", наред с делничинте теми, водещите на утрината програма споделят какво за тях е Радиото и срещите със слушатели. Разказват за първия ефир, първото "Добро утро",..

обновено на 06.06.25 в 17:04

70 години Радио Пловдив формира обществен вкус

Радио Пловдив отбелязва днес своята 70 годишнина, която е важен етап в живота на една медия. Защото за радиото не е просто  празник, изпълнен със спомени, успехи и мечти за бъдещето – това са животите на десетки хора. Успехите ни! Трудностите! И отстояване на нашата мисия - да бъдем вашия глас! В празничното издание на програма..

обновено на 06.06.25 в 17:04

ПУ изпрати 130 магистри от Юридическия факултет

"Очакваме ви в битката с имотната мафия!", така се обърна правосъдният министър Георги Георгиев към абсолвентите от випуск 2024 на Юридическия факултет на Пловдивския университет  "Паисий Хилендарски".  Тържествената церемония по дипломирането на абсолвентите се проведе в присъствието на техните преподаватели и родители.  Георги Георгиев се..

публикувано на 06.06.25 в 13:54

Законът за колекторските фирми въвежда строги изисквания

С новия Закон за колекторските фирми, който прие вчера Народното събрание, се въвеждат изключително строги изисквания към този род оператори. Всички те ще минават на лицензионен режим пред БНБ, това каза в Пловдив министърът на правосъдието Георги Георгиев . Той присъства на дипломирането на 130 магистри по право и публична администрация в..

публикувано на 06.06.25 в 11:30