Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21