Сама по себе си, самата среща на двамата премиери е добра стъпка, но сякаш не се виждат други резултати. Това че съседите заявяват, че нямат териториални претенции към нас (което бе оповестено като един от важните резултати) – само по себе си това не е напредък, това си е пределно ясно – смята Андрей Ковачев.
За съжаление, другата страна много дълго блокираше секторните политики по инфраструктура, по насърчаване на взаимните инвестиции, допускане на български медии и културни дейности на тяхна територия и други спънки. В разрез с това, те широко предпочитаха всичко това, но от сръбска страна. Това трябва да бъде преодоляно, категоричен е Андрей Ковачев.
Що се отнася до другия оповестен акцент от срещата – пускането на авиолиния София – Скопие, то такава имаше и преди, на компанията „Хемус Еър“ Това обаче е търговски въпрос на всяка частна авиокомпания, доколко е рентабилно. В дадения случай вече, държавата със сигурност ще се наложи а плати на „пътник и на седалка“ определена субсидия, за да може да съществува такава въздушна линия.
Много по-важен е въпросът за дискриминацията на над 130 хиляди гаждани на Северна Македония, обвили се с българско самосъзнание и притежаващи българско гражданство по произход, настоява българският евродепутат. По думите му, в момента те се страхуват от публично осветяване, за да не понесат неприятни последици от това. Няма нито един такъв българин в структурите на македонската държвна администрация. Същевременно, много повече се толерира сръбски и дори албански произход, стига само да не е български.
Защо тогава не се разбира българската позиция в европейското политическо пространство?
Нашата вина е, че в романтичния порив на „братска обич“ през 2017 г. подписахме с Македония много по-мек от Преспанския договор (сключен с Гърция), разчитайки на илюзорно взаимно разбирателство. Посланието (още от времето на президента Желю Желев) че ние като братя ще се разберем, а не както стори Гърция - 27 години преговори! Уви, отсрещната страна счете това за слабост. Включи в действие голям финансов ресурс в обратната посока – да инвестира в лобистките механизми за своя полза. А ние не смятахме, че тябва да използваме външно лобиране в защита на нашата позиция, но вече е ясно, че българската държава трябва да отдели и такива средства и да инвестира в лобизъм - убеден е Андрей Ковачев.
Всички български евродепутати в ЕП са в единодушно съгласие с официалната ни държавна позиция.
Новото френско европредседателство – може ли да се отрази по темата ?
По отношение перспективата за членство – тя е гарантирана за всички държави от Западните Балкани, смята Андрей Ковачев. Специално Албания – на нея трябва да и бъде разрешено да започне самостоятелни преговори за присъединяване към ЕС. В момента тя е обвързана заедно с Македония и забавянето и е незаслужено.
А страната кандидат трябва да преодолее този воденичен камък от югославското си минало - категоричен е евродепутатът Андрей Ковачев.
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..