Мнението по темата изрази в програма "Ден след ден" и „производител“ на учебници- Никола Кицевски, директор на издателство „Просвета“.
"Изобщо не става дума кое би ни улеснило нас като създатели на учебниците. Трябва да започнем от нещо друго. Кое е най-важното за нашите деца. Какви искаме те да бъдат, какви не са и какви трбва те да станат. Ние искаме те да бъдат равностойни на всички деца в най-напредналите държави. И предполагам, че тука всички родители биха казали - да така е и ние искаме да постигнем това нещо. За тази цел трябва да видим как другите държави са го постигнали, другите държавиq които са най-напред в своето образование са 5 в света, които са извън Европа - Южна Корея , Япония, Сингапур, САЩ, Канада, европейските държави -Великобритания, Финландия, напоследък Естония. Всички тези държави са постигнали това образование чрез многообразие на учебници. Не един, не два, дори не три или пет, а чрез многообразие от учебници. Дори и в най-напредналите държави учебникът не се санкционира както се прави у нас - МОН да го одобрява и да минава през една, две или колкото трябва комисии. В най-напредналите държави учебникът е свободен, важни са резултатите, който ще постигне учителят в клас. Тъй като резултите на учениците не са плод на някакъв учебник, те са резултати от работа на учителя, а и резултати от семейната среда, в която едно дете расте", посочи Кицевски
Според него трябва да почерпим опит от страните с добри образователни системи. Първо трябва да се направи ревизията на държаните образователни изисквания, за да видим какво трябва да знаят децата и от там да тръгнем.
"Сегашните ни държавни образователни изисквания и съответно програми в своята основа вероятно са много добри, в други неща обаче, претоварват децата с излишни вече знания, от трета стрна са и доста остарели от гледна точка на това, че те предполагат теоретични познания, но не водят до практически умения и тяхното приложение в живота", припомни издателят.
По думите му на практика две са обазователните системи, исторически погледнато - едната е англо-санксонската, която подготвя човек да се справя с живота и това е най-важното в нея. Другата е германската и после съветската, която дава много голям обем от теоритични познания, но за сметка на това не дава обема как прилагаме тези познания в живота.
" Тоест трябва да тръгнем от преразглеждането на самите системи, които исторически са се насложили в нашата страна и чак тогава да мислим по-нататък", каза Кицевски
Повече по темата може да чуете в прикачения звуков файл.
Политологът Любомир Стефанов не вижда изненада в отказа на л идера на ГЕРБ Бойко Борисов да бъде премиер. Според него по-скоро изненада е изказването му, че ще върне първия мандат. Това мнение анализаторът изрази в програма "Ден след ден" Струва ми се, че виждаме поредния етюд от типичното поведение на политическия човек Борисов . Сутрин..
Цената на водата в Пловдив, Пазарджик и Смолян ще се повиши от 1 януари догодина , показват разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране. Те предвиждат промени в цената на водата в 28-те ВиК дружества в страната. Новите цени са заложени в проект на решение, което ще бъде обсъдено публично в четвъртък в сградата на регулатора. В Пловдив..
Няма съмнение за наличието на чума по дребните преживни животни във Велинград, заявиха днес експертите от Българската агенция по безопасност на храните по повод огнището на чума по дребните преживни животни в курортния град. То е констатирано в три стада с 1760 животни, които се гледат съвместно. Пробите, дали положителен резултат за..
Как пазаруваме от кампании на намаления? По темата „Ние, потребителите“ прави допитване, което подсеща и насочва към важни аспекти при покупките с отстъпки. Доколко ми влияят рекламите за намаления и как избирам от кого и какво да закупя , когато ми обещават щедри отстъпки? Това са въпросите, които е полезно да си задаваме сега, когато..
Изборът на председател на НС е заложник на промените в Конституцията, които направиха тази фигура потенциален служебен премиер, посочи социологът доц. Татяна Буруджиева. По думите й живеем в символен свят, в който като избиратели чакаме принца на бял кон, но идва принцът на магаре и ние няма как да го изберем, защото е на магаре... Така влизаме в..