От Българската браншова камара „Пътища” обявиха готовност за протест заради водената срещу тях безпрецедентна кампания. Пътностроителният бранш е разтревожен, че Народното събрание не предприема действия по повод реалната опасност Агенция „Пътна инфраструктура“ да изпадне в невъзможност да поддържа пътищата в страната.
От средата на миналата година разплащанията с пътния бранш са спрени, замразени са близо 300 обекта, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация. Това напомня в позиция от тази сутрин Управителният съвет на Българска браншова камара "Пътища", който недоумява какво се случва в Народното събрание.
Още вчера депутатите трябваше да разгледат предложението АПИ да предоговори действащите договори, така че срокът на прекратяването им да се обвърже със сключването на нови договори по откритите тази година процедури по Закона за обществените поръчки. Точката трябваше да е първа за дневния ред на парламента вчера, но бе отложена за днес.
В отворено писмо до медиите от пътностроителния бранш заявяват, че „странни политически „игри“ блокират приемането на разумното и обосновано решение от Народното събрание. Призивът към депутатите е да проявят разум и да защитят живота и здравето на българските граждани.
В противен случай Българска браншова камара "Пътища" предупреждава, че ще възстанови протестните действия. Като начало ще бъдат затворени недовършените пътни участъци.
Маргарита Попиванова пред Радио Пловдив
Председателят на Контролния съвет на Българската браншова камара „Пътища” Маргарита Попиванова заяви пред Радио Пловдив, че в момента целият пътностроителен бранш е блокиран.
Тя припомни, че още преди година по времето на служебното правителство непрекъснато са алармирали за проблемите в строителния бранш и за ситуацията, в която са изпаднали.
Ситуацията сега не е по – различна, а липсата на разплащания води след себе си загуба на работни места. Строителните фирми са напълно неплатежоспособни и задлъжнели.
Безработицата в строителния сектор се увеличава. Спрямо 2020 г. ръстът е 14,3%, обяви Попиванова и посочи, че браншът очаква тази година за него да е нулева.
В Пловдив и областта замразените обекти са 5.
Най – драстичен пример сред тях е Околовръстното шосе на Пловдив, съобщи Маргарита Попиванова.
Тя припомни, че ремонтът на Околовръстното обхваща само 2/3 от шосето, но част от него все още не е довършен.
„Това са едни 6 км, които са в безобразно състояние. Жителите на Пловдив непрекъснато пътуват по него“, коментира Попиванова.
Други спрени ремонти са входът на Пловдив откъм Карловско шосе, входът от магистрала „Тракия“ 3 805, пътят Първомай – Асеновград 3 667, който е в безобразно състояние.
В област Пазарджик са замразени два пътни ремонта, а в Смолянска област четири.
Попиванова потвърди, че от строителния бранш са в стачна готовност.
„Просто не можем да стоим безучастно да гледаме потъпкването на бизнеса и унищожаването му", категорична е председателката на Контролния съвет на Българската браншова камара „Пътища”.
Интервюто на Екатерина Костова с Маргарита Попиванова е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..