Свличанията на земна маса по пътя Пловдив-Смолян често спират или затрудяват движението. В същото време габаритите на пътното платно и сериите завои по трасето затрудняват ставащият все по-интензивен трафик. Затова и обявените от министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов планове за проектиране на нов път се приемат с одобрение. Разбира се, и със скептицизъм-най-вече за сроковете, в които може да се осъществи такъв мащабен проект.
За Радио Пловдив бившият заместник-областен управител на Смолянска област Адриан Петров припомни, че тогавашното ръководство на областната администрация е направило необходимите стъпки пред правителството и АПИ за проектиране на трета лента на пътя в частта от Асеновград до Смолян.
"Проучването показа, че за около 19-22 км до Нареченски бани и Чепеларе може да бъде изградена такава трета лента, която да разтоварва трафика. След като правителството на Борисов падна, нещата бяха стопирани и поне такава е информацията, която имам", каза Петров.
Според него никога досега не се е обсъждал вариант за изцяло нов път- Пловдив-Смолян, който да не се движи по дефилето."В края на месец март имах среща с министъра на финансите Асен Василев, където детайлно обсъдихме нашето желание от години за този път. Запознахме го с възможните варианти", каза Хумчев.
Според него вариантът с трета лента решава само частично проблема с трафика в района.Според Хумчев едно от предложенията е сегашното трасе да остане, но да се ползва само за движение в една посока. Отделно от него пък ще се проектира пътя в обратната посока.
Хумчев припомни, че движението в посока Смолян и границата с Гърция ще става още по-натоварено.
"Очакваме през тази година да бъде открит и граничният пункт при Рудозем за туристи, след което да стане и връзка за тежкотоварни автомобили и автобуси, когато нашите гръцки приятели довършат техните участъци и ги свържат с автомагистралата им", добави Емил Хумчев.
„В момента за обслужване на градския транспорт в Пловдив сме закупили 30 автбуса с екологичен клас „Евро 6“ с големи климатици. Първата партида-9 автобуса, идват в понеделник следващата седмица“, каза превозвачът Петко Ангелов. През месец август ще бъдат купени още 70 автобуса, работещи с метан. Всъщност става дума за автобуси втора..
Днес изпратихме в последния ѝ земен път Божана Апостолова, издател, автор на стихосбирки, мемоарни книги, романи и книги за деца, винаги ангажирана с обществени каузи. Да кажат "последно сбогом" и да изкажат съболезнования на близките ѝ в пловдивския храм "Свети Георги" се стекоха приятели, колеги, почитатели, общественици, политици...
Уместен ли е вот на недоверие към кабинета „Желязков“ и ще се стигне ли до разпад на коалицията ПП-ДБ? Според политолога Ружа Смилова дългогодишните усилия на много български кабинети, политици и граждани, които са имали силен ангажимент към европейския път на България, се увенча с успех. По думите ѝ обаче, България продължава да страда от..
„Ако живеем със страховете, никога няма да направим нещо. И няма да вървим достатъчно бързо напред. Представете си една държава, която живее със страховете си, и не прави нищо, защото се страхува. Това никога няма да бъде държава, която върви напред. И това, което се случва, в последните няколко години едни хора се опитват да манипулират..
Днес стартира вторият етап на ремонта на сградата на Хуманитарната гимназия в Пловдив. Финалът на ремонтните дейности е предвиден за месец ноември. „ Ще се работи по демонтаж на паркета, работа по таваните, изграждане на нови санитарни възли и обновяване на ВиК и електроинсталациите и отоплителната система “ – заяви в интервю за..