Какво означават подновените усилия за въвеждане на еврото в България от 1 януари 2024 г. във време на инфлационни процеси, нарастващ външен дълг, несигурна инвестиционна среда, фалиращи бизнеси, и енергийна криза.
Коментар в програма "Точно днес" на икономическия анализатор Михаил Кръстев. Той каза, че тази тема не си е отивала от политическия разговор.
"Приемането на еврото от началото на 2024 г. няма да донесе сериозна разлика в икономическия живот и във финансовата политика, знаем че се намираме във Валутен борд, свързан към еврото. България от 90-те години на XX век е много свързана с европейската валута", каза Кръстев. По думите му има лек негативизъм за приемане на еврото, защото съществуват опасения да не се стига до гръцкия сценарий и до натрупване на висок дълг.
По повод на критериите, които не покриваме: "Ако се стигне до приемането ни в Европейския паричен клуб, то това ще се случи като политическо решение, а не като финансово. Действително не покриваме част от критериите за приемане в еврозоната. По отношение на инфлацията, поне емпирично въвеждането на еврото в другите държави, преди години не е предизвикало инфлация, но сега условията са съвсем други.
По повод на мерките, които ще предприеме правителството, заради инфлационната криза: "Очаква се да бъдат засилени от лятото - социалните политики, защото намаляването на акциза на горива ще засегне малка част от хората, защото изключително малко от автомобилите се движат с такива горива.
Няма как да се намалят акцизите за бензин и дизел, защото там се намираме като нива на долната граница в ЕС."
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..